A Vezess is megírta néhány héttel ezelőtt, hogy négyajtós sportszedánnal bővült az Audi tisztán elektromos flottája. Rögtön két kivitelben és két különböző teljesítménnyszinttel mutatkozott be az e-tron GT: az RS változat első tengelyét egy 238, a hátsót pedig egy 456 lóerős villanymotor hajtja – ezekkel a paraméterekkel papíron 3,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig a 250 km/óra.

Hogy tényleg így van-e, ennek járt utána az Automann-TV csapata, mely nem teketóriázott, kivitte a német Autobahnra az RS e-tron GT-t. Mérései alapján a 100 km/órát 3,2, 200 km/órát pedig 10,5 másodperc alatt érte el az elektromos sportszedán – egy másik mutatóban, a csúcssebességben is jobb számokat produkált a gyárilag mért értékekhez képest: 256 km/órával is hasított a sztrádán.

Persze, a lóerőhelyzet korántsem annyira fekete-fehér, mint az első látásra tűnik: a kombinált teljesítménye ugyanis 598 lóerő, míg a rendszernyomatéka 830 Nm. A 646 lóerőt akkor érjük el vele, ha bekapcsoljuk a rajtautomatikát, de ez is „csak” az első 2,5 másodpercen át érezteti hatását.

Még ha a Tesla Model S irracionális gyorsaságát nem is éri el, normál mércével mérve lélegzetelállítónak mondható az Audi e-tron GT dinamizmusa. Ennek meg is kérik az árát: 138 ezer euróért, vagyis nagyjából 50 millió forintért kínálják Németországban.