Több autógyártó is arra adta a fejét az utóbbi időkben, hogy lecseréli jól megszokott emblémáját. Legutóbb a Peugeot tett így: a balra néző, két lábon álló oroszlánt oroszlánfejet ábrázoló címerpajzs váltotta. A Car Throttle összeszedte, milyen átalakuláson estek át egyes márkák arculatai – több esetben is csak az élesszeműek vehetik észre a különbséget elsőre.
Audi
Az ingolstadti márka 2018 márciusában intett búcsút a 3D-hatásnak és a krómnak. A négy gyűrű azonban megmaradt, ami négy céget – az Audit, a Horch-t, a DKW-t és a Wanderert – jelképez, amely 1932-ben hozta létre az Audi elődjét, az Auto Uniont. Az új logóval egyértelműen a digitalizálódásra akarnak utalni a németek.
BMW
A bajorok emblémája 1917 óta nagyjából ugyanazt a trendet követi kisebb-nagyobb változásoktól eltekintve. A 2020 márciusában bemutatott, teljesen letisztult változat is illik a sorba, előtte 1997-ben változtattak utoljára, azt megelőzően pedig annál is több idő telt el, 23 évvel ezelőttig ugyanis 34 éven át maradt változatlan a BMW logója. Középen továbbra is a kék és fehér cikkelyek kapnak helyet, összhangban a Bajor Szabadállam színeivel. Az új, félig áttetsző cégér főként online és offline kommunikációs célokat szolgál.
Kia
Mindössze pár hónapja annak, hogy a Kia is logócserére szánta el magát. Új, geometrikus és kézírás jellegű arculata egyszerre szimmetrikus, lendületes és folytonos, üzenete pedig igazodik a folyton növekvő elvárásokhoz. A szemünknek viszont még szoknia kell, hiszen 1994 óta nézett ki ugyanúgy.
Nissan
A Kia után egy másik ázsiai manufaktúra, a Nissan is 2021-ben újított – noha erről már tavaly júliusban döntöttek. Modernebb formában, de eddigi térbeliségét elveszítve él tovább a japánok logója.
Peugeot
Az emlegetett sza…, mármint oroszlán: ahogyan a cikk elején is említettük, a Peugeot a múlt héten mutatta be új emblémáját. A jól ismert, balra néző és két lábon álló oroszlán motívuma már 1955-ben megjelent, eddigi formájában 2010 óta létezett. Az oroszlánfejet ábrázoló címerpajzs sem ismeretlen a francia márka történetében, jóllehet, mindössze öt évig használták, 1960 és 1965 között.
Toyota
A Toyota új logója szintén tavalyi merítés. A japánok is kukázták a 3D-s megjelenést, sőt még a betűket is elhagyták a márkajelzésből, ezzel egyszerűséget és modernitást sugallva.
Volkswagen
1937-es alapításától fogva érintetlen sémát követ logójával a Volkswagen, immár 84 éve csücsül a W tetején a V. 1945 óta pedig csak nüansznyi változtatásokat eszközöltek az emblémán, 2000-re nyerte el végleges formáját, aminek 2012-ben 3D-hatással adtak újabb löketet. 2019 szeptemberében viszont tiszta lappal kezdtek a wolfsburgiak, az új dizájn minimalizmusát tekintve sokkal közelebb került 1967-ben bemutatott elődjéhez.
Neked melyik márka változtatása tetszik?