Bő tíz éve még más szelek fújtak az autógyártásban. A dízel nem szitokszó volt, hanem az alacsony fogyasztás és a bődületes erő áldása. A dízeljárgányok taroltak a hosszú távú versenyeken, sorra aratták a győzelmeket a Le Mans-i 24 órás futamon, és ennek hatása a személyautók piacára is átszivárgott. Vagyis az Audi pont úgy gondolta, lehet piaca egy V12, gázolajjal működő Q7-esnek.
Az autónak állítólag a Le Mans-i sikerek ágyaztak meg, és gyakran hangoztatták azt is, hogy versenytechnika lapul az autóban, de ez azért erős túlzásnak bizonyult. Annyi azonban biztos, hogy különleges és ritka a Q7 V12 TDI. A hatalmas motor miatt áthangolták a futóművet és a fékeket is.
Érdemes meghallgatni az R10-es dízel versenyautó hangját:
A 6 literes motor kereken 500 lóerős, mellé 1000 Nm nyomatéka van. Álló helyzetből 5,5 másodperc alatt sprintel 100-as tempóra, a végsebesség 250-nél korlátozott. Lássuk, ez hogyan működik a valóságban, GPS alapú rendszerrel mérve.