Az agresszíven tornyosuló vesék, a végtelenül sunyi, ezernyi darabból álló full-matrix-tetrisz LED-lámpák, a végtelenségig puffasztott felnik korában egy ilyen szellős, arányosan lapos, mégis fenséges BMW E38 üdítő látvány a szemnek.
Ez a típus egy optimista korról mesél, akkor készült, amikor még nem küldtek pokolra cégeket egy-egy Twitter bejegyzés miatt, és a luxust bőrben és fában mérték, nem pedig a képernyők nagyságában.
BMW 7 E38, röviden
1994-ben jött ki a 7-es BMW nemes és sportos harmadik generációja, az érdemeihez mérten méltatlanul kevéssé ismert Boyke Boyer formatervével. Szemmel láthatóan ő jegyzi az 1990 utáni, E36-os 3-ast is. A korszak nagy újdonsága volt az újrafelhasználhatóság, így ez a modell közel 100 százalékig reciklálható anyagokból készült. Konstrukciós újdonság a négy lengőkaros hátsó futómű és az elektronikusan vezérelt, adaptív lengéscsillapítás. Komfortextraként a BMW is bevezette a szervozárást a csomagtérhez, amit az ajtókon kínált a korabeli S-osztály, a navigációs rendszer bedobásával viszont megelőzték a fő vetélytársat. Egyes autóalkatrész-katalógusok hozzák a 728iX-et, de nem volt belőle négykerék-hajtású.
Motortéren a dízelek bejövetele a fő fejlemény. Először a 143 lóerős, kamrás 725 TDS küzdött a kocsi tömegével, majd jött az új motorgeneráció a 184/193 lóerős, 410/430 Nm nyomatékú 730d-vel és a mindenvivő 740d-vel. A 245 lóerős nyolchengeres 560 Nm nyomatéka irtózatos szám volt akkoriban.
Sorhatosból csak a 728i volt kapható 2001-ig, a 218 lóerős, háromliteres 730i egy V8-as autó. 1996-tól lett 3,5 literes a nyolchengeres, 735i néven, 235, majd az 1998-as ráncfelvarrással 238 lóerővel. A 740i végig 286 lóerős, de 1996-ban ennek is megnőtt a hengerűrtartalma 3982 köbcentiről 4398-ra. A V12-es 750i 326 lóerős, 5,4 literes. 2001 őszén a Frankfurti Autókiállításon Nagy Gergővel már mi is ott álltunk az E65-E66 előtt, értetlenül meredve egymásra az amorf dolog miatt, amivel a BMW leváltotta a klasszikusan szép E38-ast.
Kora okán egyre ritkább a kiemelkedő állapotú példány, tengeren innen és túl komoly árat kérnek a keveset futott darabokért. A képeken szereplő hófehér BMW 740iL első napjaitól erre a szerepre lett kárhoztatva. Gyűjtő vásárolta meg, alig használta, mindig garázsban tárolta, a szabad ég alatt sosem éjszakázott az autó, a beltér állapotára pedig különös gonddal vigyáztak a megtett bő 21 ezer kilométer alatt.
Az eredmény egy huszonegy évesen is gyári állapotú, hosszított tengelytávú, V8-as motorral szerelt BMW E38, vagyis a tökéletes youngtimer luxusautó, amire egy árva fillért sem kell költeni a vételáron felül. Igaz, a vételárban tükröződik a megkímélt állapot, ezért a darabért 24,3 millió forintnyi dollárt szeretne amerikai tulajdonosa.