Eszement mérnökök dolgoznak a BMW-nél és mi kívülállók még mindig csak a felszínt láthatjuk abból, amire valóban képesek, ha nem számít a pénz. A falak mögött a legtöbb sportrészleg vért verejtékezve küzd azért, hogy a lehető legkomolyabb autókat küldhessék az utakra és a 8-as sorozat csúcsmodelljével majdnem sikerült a szupersportautók territóriumában rombolniuk. 1990-ben készült el az E31-es kódjelű 8-as sorozat csúcsmodellje, az első M8. Sajnos nem mutathatták meg senkinek. Akkor.

Egyszer már volt BMW M8, de eldugták, most újítják fel 1

Könnyítették a karosszériáját, szélesítették a sárvédőket és eltüntették a bukólámpáit is

Alapjaiban is komoly lépés volt a BMW számára a 8-as. Karosszériáját teljesen digitálisan tervezték, az egyik első multilink hátsó futóművel szerelt BMW volt és az egyik első CAN bus elektronikai rendszert használó modell, amely megoldás a bemutatását követő években vált sztenderddé az autógyártásban. Az M8 azonban egészen más volt, sokkal inkább lett versenyautó, mint közúti sportkocsi és a versenytársai is több kategóriával feljebb voltak keresendőek, mint a kiindulási alapnak számító 850 CSi esetében.

Egyszer már volt BMW M8, de eldugták, most újítják fel 2

6,1 literes V12-es motorja nem azonos a McLaren F1 motorjával. Az M8-ban két 3,0 literes sorhatost házasítottak

Karosszériáját könnyítették, ablakait polikarbonátra cserélték, eltüntették a bukólámpákat és a hátsó sárvédőkön tisztességes légbeömlőket vágtak. Külsőre mégsem annyira feltűnő, milyen technikát rejt, az ugyanis a legtöbb szupersportautónál is komolyabbra sikerült. Teljesen új motort fejlesztettek hozzá: egyedi darab a 6,1 literes V12-es. A korabeli motorokból építkezve kettő 3,0 literes soros hathengeres házasításából sikerült megalkotniuk a blokkot. Bár méretre ugyanakkora, mint a McLaren F1-be került szintén BMW eredetű V12-es és a furat, löketméretek is megegyeznek, az M8-ban teljesen más fejlesztés eredménye dorombol.

Egyszer már volt BMW M8, de eldugták, most újítják fel 3

Hatfokozatú kézi váltót kapott a V12-es motorhoz, 550 lóerőt és 500 Nm nyomatékot teljesít hátsókeréken

550 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes. Előbbit 6000-es fordulatszámnál teljesíti, a nyomaték 90%-a viszont már 2000-es fordulatszámnál is elérhető. Mindez csak hátsókeréken és hatfokozatú kézi váltón keresztül. Több mint 30 évvel ezelőtt! Az M8 már nem luxusautó, se nem túrakupé, versenytechnikát rejt a nyúlánk külső. Motortere az egyik leglátványosabb az autóipar történetében. Hengerenkénti pillangószelepes szívósorból kettőt kapott és mind karbonszálas műanyagból készültek, ahogy a közös doboz is, mely a hűtőrács felől gyűjti be a levegőt.

Egyszer már volt BMW M8, de eldugták, most újítják fel 4

Egyetlen példányban készült el az M8 prototípus, 20 évig senkinek sem mutatták meg

Elektromos állítású kényelmes foteljei helyett kevlár erősítésű kagylóülések kerültek bele, műszerfalát pedig Alcantarával húzták be. Az M8 első prototípusa 1990-ben készült el, majd 20 évig teljesen láthatatlan volt, a gyáriak elrejtették és csak 2010-ben került elő. A csodás sportautót most felújítja a BMW és bár sosem használták igazán, akadnak kihívások. A gumiból készült biztonsági versenytank például használhatatlanná vált az idő során. Hamarosan elkészül, ami azt jelenti, hogy még akár mozgásban is láthatjuk, de a hangjára mindenképpen kíváncsiak lennénk.

Egyszer már volt BMW M8, de eldugták, most újítják fel 5

Szupersportautós teljesítményével már nem éppen luxus túrakupé