Az egyre terjedő villanyautókkal szemben örök kritika a magas vételár. Miért nincs végre egy olcsó, nagy tömegek számára megfizethető verzió? A Renault vállalta magára a kihívást, és Dacia márkajelzéssel végre elhozta az európai piacra az igazi fapados, alapszintű mobilitást adó típusát, a Springet.
Még nagyon friss a típus, de már akad róla tesztvideó, ebben például megnézhetjük a százas sprintet, ami üzemmódtól függetlenül a 19 másodperces tartományba esik.
Kevés? Csupán nézőpont kérdése, ha ez lenne a közlekedési eszközök átlaga, akkor fel sem tűnne a lassúsága. A mindennapokra tulajdonképpen ez is tökéletesen elég, ez a menetdinamika semmit sem csorbít a mindennapjaink ritmusán, boltba járni, munkahelyre ingázni megfelel, csak felesleges elvárásainkat kell levetkőzni.
A Spring egy mindössze 33 kW (44 LE) teljesítményű villanymotort kap, ami 125 km/óra végsebességet tesz lehetővé. Az akkumulátor kapacitása 26,8 kWh, a hatótávolság így vegyes használat során akár 225 km, városban még kedvezőbb 295 km.
Háztartási konnektorból 30 perc alatt 9 kilométerre elegendő áramot vehetünk fel (azaz az örökkévalóságig tart feltölteni az akkut), de ha kerítünk egy 30 kW-os egyenáramú (DC) töltőt, 60 perc alatt csurig tölthetjük az akkut.
A Spring elektromos kisautó Magyarországon bruttó 3,99 millió forintért volt elérhető az első száz darabos szériában, állami támogatással.