Ha két jó dolgot összekeverünk, abból csak még jobb dolog születhet nem? Egyszerű matek! A valóság azonban lelombozó, főleg ha eltérő stílusú, legendás autótípusokat próbálunk egy testbe gyúrni. A nyolcvanas években nagy divatja volt ennek a tuningirányzatnak, és a svájci Rinspeednél nem ismertek tabut ebben a témában.

Nekik köszönhetjük a világon egyedülálló TestaPorschét, avagy Porscherossát.

Ez a Porscherossa bizonyítja, hogy a legendák keverése nem mindig jó ötlet 1

A Rinspeed Porsche R69 Turbo a Ferrari Testarossa máig egyedülálló, zseniális lapos tepsiformáját ötvözték a Porsche 911 örökké gömbölyű, az 1940-es években gyökerező megjelenésével.

Az eredmény egy labdába tolt kocka, ami csak mint egy magas művészeti alkotás értelmezhető esztétikailag. Vagyis érteni kell, valamit üzenni akart a művész azzal, hogy direkt törte derékbe a harmóniát, és alkotott valami botrányos izét.

Ez a Porscherossa bizonyítja, hogy a legendák keverése nem mindig jó ötlet 2

Amíg próbáljuk megfejteni az üzenetet, addig rácsodálkozhatunk arra is, hogy ez az autó 1984-es debütálása során a friss, bátor megjelenése miatt rengeteg pozitív kritikát kapott. Összesen 12 darabot építettek át a 930-as 911 Turbo szériából, ez a képeken szereplő darab pedig a kor egyik kedvenc árnyalatát, az egyes körökben „kokain fehérként” emlegetett fényezést viseli.

Ez a Porscherossa bizonyítja, hogy a legendák keverése nem mindig jó ötlet 3

A 3,3 literes, turbófeltöltős, hathengeres bokszermotorral szerelt autó lámpái a 944-esről származnak, elöl Nankang Toursport, hátul Pirelli P Zero abroncsok vannak rajta. Utóbbiak megérettek a cserére, hiszen az árverés leírása szerint 2002-ben kerültek legyártásra. 

Ez a Porscherossa bizonyítja, hogy a legendák keverése nem mindig jó ötlet 4

A gyári 930 Turbo bő 300 lóerőt teljesített és 5 másodperc alatt érte el a 100 km/órás sebességet, és akár 278-ig is eltolta a mutatót a léghűtéses hathengeres bokszermotorral.

Ez a Porscherossa bizonyítja, hogy a legendák keverése nem mindig jó ötlet 5

Ezt az extrém gépet használták az évek során, 111 ezer kilométert tettek meg vele, az aukció még tart, várhatóan 35-40 millió forint körül ütik majd le a nyolcvanas évek extrém tuningjának egyik ékes példányát.