Mucsi Zoltánt felkérték, hogy mutassa be az egyik hazai Ford kereskedésben kapható Mustang Bullittot. Mondanunk sem kell, hogy hozta a tőle megszokott szintet. De hagyjuk is a rizsát, nézzétek meg és ez garantáltan segít átlendülni a húsvét előtti utolsó munkanapon.

 

Ford Mustang Bullitt tesztünket az alábbi linken találod:

A ’68-as GT 390 Fastback 6,4 literes blokkja négyszelepes hengerfejet kapott, így jött ki belőle 335 lóerő, 4600-as fordulaton. A 2018-ban bemutatott Mustang Bullitt is 32 szelepes, de ezzel nagyjából vége is az összes hasonlóságnak, 50 év azért nem múlik el nyomtalanul.

Először is: a mai Mustang nagyobb. A régi méretei: 4613x1732x1283 mm, 2743 mm-es tengelytávon. Az új: 4789x1916x1382 mm, 2720 mm-es tengelytávval. A motor (még) szívó, de két vezértengelyes, a vezérlés változtatható, az üzemanyag pedig kettős rendszerben, szívócső- és közvetlen befecskendezéssel jut el a hengerekbe. Az igényes, komplikált injektorrendszer lehet a magyarázat arra, hogy a Mustang erejéhez, jellegéhez képest meglepően keveset fogyaszt. A tesztúton hajtós szerpentines menetben sem evett többet (műszer szerint) 15 liternél százon.

 

A Mustang Bullitt a GT 5,0 literes V8-as motorjának feljavított változatát kapta meg. A teljesítmény „legalább 475 lóerő”, a forgatónyomaték eléri az 570 Nm-t. A GT-nél alkalmazott szabványos sebességkorlátozást eltörölték, így az autó akár 262 km/órával is roboghat.

Az eredeti Bullitt-féle Mustang fényezését idéző sötétzöld festés és a visszafogott krómdíszítés mellett az utastérben megmaradtak a modern részletek; a műszerfal digitális, az üléseket a Recaro szállítja (felárért). A kárpitozást zöld cérnával varrták.