Befektetésnek autót vásárolni általában elég jó üzlet, persze nagyot kaszálni akkor lehet, ha nagy összeget tudunk befektetni. Akinek új korában sikerült hozzájutnia egy Jaguar XJ220-hoz, garantálható volt, hogy az autó sokkal többet fog érni annál, mint amennyit adott érte. Éppen ezért keveset fogtak komoly használatra, koptatták el, persze olyan is akadt, ami megsemmisült, nem is túl régen.
Pontosan abból a célból született meg a Jaguar máig legkomolyabb szupersportautója, hogy a kor nagyágyúinak odapörköljön. Ehhez a Jaguar mérnökei egy versenycsapattal, a Tom Walkinshaw Racinggel együttműködve fejlesztették ki az alapokat és az új motort. Az XJ220 prototípusának két ülése mögé a versenyautókba tervezett új V12-es motor került 48 szelepes, dupla vezérműtengelyes hengerfejjel, de az XJ220 sorozatgyártású verziójához másra volt szükség, amivel a konkurenciát tényleg megszorongathatják.
Két komoly ellenfélt szúrt ki magának a Jaguar. Az egyik a Ferrari F40, a másik a Porsche 959. A Jaguar XJ220 ezeknél nagyobbra sikerült, a V12-es motorral együtt pedig nehezebbre is. Az F40 600, a 959-es pedig 250 kilóval volt könnyebb, szóval kellett egy másik motor. Egy egészen kompakt V6-os, 3,5 literes motor készült az XJ220-hoz. 550 lóerő és 644 Nm nyomaték szabadult rá a hátsó kerekekre, miután a Jaguarnál ebben az időben az összkerékhajtással még nem igazán foglalkoztak.
Egészen döbbenetes, 3,6 másodperces 0-100-as gyorsulásra volt képes kézi váltóval, és a gyártó 341 km/h-s végsebességet ígért. Anno a Road&Track magazin le is tesztelte, mire képes, 338 km/h-s csúcssebességig jutottak a Nardo tesztpályán, ami igazán impozáns. A Nürburgringen 7 perc 46,36 másodperc alatt ért körbe, amivel rövid ideig rekorder is volt az XJ220.
1992 és 1994 között csupán 281 darab készült el, ez a burgundi vörös, fantasztikus állapotban lévő darab a 237. legyártott XJ220. Sosem kapott rendszámot, ami azt jelenti, hogy majdnem 30 éves és még nem járt közúton. Néhány kilométer azért belecsurgott, csupán 1817, vagyis az autó újszerűnek mondható. Első gazdája Svájcban vette át és leginkább kiállítási tárgynak használta, aztán Kaliforniába költöztették, ahol 2015-ben a Canepa árverezte el.
Azóta csupán 242 kilométert futott és minden szükséges karbantartást elvégeztek rajta. Sehol egy sérülés, karcolás, vagy kosz, finoman szólva is megőrzött autó. Történelmi mérföldkő, egy valódi kincs, amit nagy valószínűséggel sosem futtattak még meg igazán, ennyi idő után pedig vétek lenne, ha az történne vele, ami a Top Gear forgatása után egy másik XJ220-szal. Mert egy ilyen autóban semmiféle menetbiztonsági elektronika nincs, a kor fejlesztései és a súly által szabott korlátok inkább sofőrt kívánnak a volánja mögé, és versenypályát a kerekei alá, amit talán már sosem fog igazán megkapni.