Ha a mai konstrukcióktól nagy vonalakban eltérő, különleges, öreg, de megfizethető autóra vágyunk, akkor a Skoda 100/110-es sorozata kézenfekvő választás. Ez a típus 1969 augusztusában gördült ki a Mladá Boleslav-i autógyár kapuján, az MB 1000/1100-as széria utódjaként. Pontosabban joggal nevezhető az előd frissített verziójának, mert a technológia javarészt változatlan maradt, így nyugodtan kijelenthető, hogy egy Skoda 100-as birtoklásával körül-belül az autógyártás hetven évvel ezelőtti emlékét kapjuk kézhez.

Farmotor, négysebességes váltó, OHV (alulvezérelt, felülszelepelt) motor, és a nagy újítás az elődhöz képest: tárcsafék elöl. Ezt kínálta a százas, ami a könnyű orrával, és a túlmelegedésre hajlamos motorral évtizedekre meghatározta a Skodáról kialakult általános képet. 

Ez a makulátlan Skoda 110L egyenesen a hetvenes évekbe repít vissza 1

Ma már viszont lehet vonzó, főleg egy ilyen darab, ami valami csoda folytán fennmaradt eredeti állapotában. Tényleg csodáról van szó, mert a korabeli autók már szó szerint atomjaikra rohadtak. Az a Skoda 100, ami ma csillog, azt tokától-bokáig felújították már.

Ez a makulátlan Skoda 110L egyenesen a hetvenes évekbe repít vissza 2

Akár az emberi testben a sejtek hét év alatt, az összes gyári lemezük lecserélődött, de ez a mobile.de oldalon hirdetett darab 20 562 kilométerrel megőrizte eredeti testét. 

Mivel a tulajdonos garázsában töltötte az elmúlt évtizedeket, azért akadnak hibái, de talán pont ez teszi hitelessé, ahogy a korabeli 1973-as elsősegély doboz, vagy a kormányt védő, felpatentolható műanyag borítás. 

Ez a makulátlan Skoda 110L egyenesen a hetvenes évekbe repít vissza 3

4,6 millió forintot kérnek érte, ami a fiatalabb Ladák elszállt árait nézve nem is a tűnik elrettentőnek, elvégre ehhez a géphez tényleg jár grátisz időutazás, egyenesen a hetvenes évek közepébe.

Ez a makulátlan Skoda 110L egyenesen a hetvenes évekbe repít vissza 4