A legtöbb ma gyártásba kerülő autó motorházteteje elöl nyílik, és a szélvédő felőli oldalon található a zsanér. Nyilván így könnyebben szerelhető a motor, és talán más indok is szól a megoldás mellett, viszont ha elégtelenül rögzítjük az alkatrészt, abból komoly galiba adódhat.

Íme pár bizonyító erejű videó!

Aki csak nézett, mint a moziban. – Átlagos eset, hősünk országúton haladt, a tető felcsapódott, szélvédő repedt, végül sikerült megállni. Amiért érdekes a történet, az a reakció. Csak áll, nézi értetlen arccal, mindez hogy történhetett. Fogas kérdés, reméljük, majd valaki elmagyarázza neki.

260 km/óra felett tényleg elszáll a motorháztető. Gyakorlatilag atomjaira szakadt a vélhetően gyárinál könnyebb anyagból, vélhetően üvegszálas műanyagból készült alkatrész. Lehet, hogy jobb is így, kevesebb kárt okozott.

Tízpontos gyakorlat, messzire repülő karosszériaelemekkel – Talán ez a legveszélyesebb eset mind közül, a motorháztető nem marad a helyén, hanem kiszámíthatatlan lövedékként rongyol az autópályán közlekedők közé. 


Versenytempóval a Zöld Pokolban – A versenyautók egyik kedvenc részlete számomra a motorházat záró csatok. Kis semmiség, de apróságával is mélyíti a szériaautók és a sportgépek közötti különbséget. Funkciója mindenki számára ismert, ezek akadályozzák meg, hogy menet közben a felfelé nyíló motorháztető a szélvédőre csapódjon. A videón látható BMW mégis pórul járt, a motorházfedél felnyílt, és így sikerült összehozni a motorsport egyik legnevetségesebb balesetét.

De egy igazi tehetséget egy ilyen eset sem zavar meg! A valódi vezetési tudás nehéz körülmények között mutatkozik meg. Ezt bizonyítja Timo Scheider esete, aki egy ARX ralikrossz időmérő futamán ment végig felnyílt motorháztetővel. Láthatóan nem élte meg katasztrófaként a dolgot, akadt pár rés, ahol nagyjából belőtte az irányt, a többit pedig már fejből vágta, második helyen intették le végül, vakon vezetve.