Az egyre terjedő villanyautókkal szemben örök kritika a magas vételár. Miért nincs végre egy olcsó, nagy tömegek számára megfizethető verzió? A Renault vállalta magára a kihívást, és Dacia márkajelzéssel végre elhozta az európai piacra az igazi fapados, alapszintű mobilitást adó típusát, a Springet.

Tényleg nem ad többet, mint egy zárt bódét négy kerékkel, a forgalomban való részvételhez elegendő dinamikával. A gyorsulása pedig a mai újautó-kínálat végén kullog, még egy ilyen lajhár nincs a kínálatban. Van viszont egy csodafegyvere, amit nemrég villantott meg a km77 tesztjén.

Lehet, hogy lomha lajhár, de piszok jól fordul az olcsó villanyos Dacia 1

Az orrembléma alatt a csatlakozó

A spanyol autós oldal hagyományosan minden elérhető autót kipróbál a „jávorszarvasteszt” néven elhíresült kikerülési manőverrel. Ez tulajdonképpen egy akadály nagy sebességű elkerülése, minél magasabb a tempó, annál stabilabb és biztonságosabb az autó ilyen helyzetben. 

A Dacia Spring több próbálkozás után 77 km/órás tempóval hajtotta végre a kikerülést, ami kifejezetten jó érték, főleg, ha az autó árszintjét, kategóriáját vesszük alapul. A magas építésű SUV-ok gyakran alacsonyabb sebességet értek el, de például a japánok sportkupéja, a Toyota Supra GR, és a Tesla Model X sem tudta ilyen jól végrehajtani ezt a mutatványt. 

Igaz, sodródik a hátsó tengely, és a sofőrnek keményen dolgoznia kell az ellenkormányzáson, de mind a négy kerék az aszfalton, és tulajdonképpen irányítható marad a Dacia Spring.