Miközben a benzinmotor torkát elvágó kibocsájtási normák miatt keseregnek az autórajongók, mikor a szép lassan elterjedő villanyautók miatt megy a pánik a Facebook oldalakon, egyvalamit mindenki elfelejt.
A belső égésű motor épp a csúcson van. Erre talán majd később jövünk rá, mindig a nosztalgia hozza meg a kor tiszteletét, pedig ma is rácsodálkozhatunk, hogy mire képes a 2020-as évek elején az autóipar.
Gyakorlatilag bármire, többek között a BMW is gyárt olyan 2,3 tonna tömegű luxusbálnát, ami vígan eléri a 300 km/órás tempót. Erre képes lazán a BMW M760Li xDrive, úgy pörögnek felfelé a számok a kilométerórán, mintha nem létezne légellenállás, és légüres térben futna az autó.
Tizenkét henger, 6,6 liter lökettérfogat, 610 lóerő és 800 Nm nyomaték (1550-5000/perc között); 3,7 másodperces gyorsulás 100 km/órára, az M Driver csomaggal 305 km/órára emelhető végsebesség – a 2255 kg menetkész tömegű, nyújtott tengelytávú (3210 mm) behemót nem mindennapi élményeket kínál vezetőjének.
Végül meg kell jegyeznünk, hogy joggal nevezhetjük aranykornak a V12-es 6,6 literes motor létezését, de ennek immár hivatalosan is vége. 2020 őszén kivezették az M760Li-t az európai piacról, valamivel később pedig Amerika is elköszönt tőle. A korai leköszönést a kis darabszámok és a szigorodó kibocsátási normák indokolják. Ugyanakkor a modellben használt 6,6 literes, biturbó V12-es nem tűnik el a Rolls-Royce-okból.