Ha kétezer lóerő feletti Mustangot látunk a gyorsulási pályán, akkor már várjuk a V8-asok recsegő hangorkánját. A Mustang Mach-E 1400 és a Mustang Cobra Jet azonban néma csendben gyilkolja az abroncsokat. Ugyanis mindkét típus elektromos.
A Mustang Mach-E 1400 prototípus célja a mindenre jó, elektromos versenyautó talpra állítása volt. Hét darab villanymotorral és 1419 lóerővel száll harcba, energiáját egy 56,8 kWh kapacitású, különleges hűtésű, extrém gyors kisütésű nikkel-mangán-kobalt akkumulátorcsomag biztosítja. Ennyi motorral szinte minden kerekét egyedi módon és teljesítménnyel tudja hajtani, a rendszer finomhangolásához és az autó végleges formájának eléréséhez 10 000 munkaórára volt szükség.
A másik sarokban áll a forma alapján hagyományos, benzines Mustangnak látszó gép, de a motorháztető alatt itt is elektromos egységek dolgoznak. Igen, ebben is több motor van, szám szerint négy darab, egyenként 470 lóerővel. A rendszer teljesítménye több mint 1400 lóerő, és ezzel 8,27 másodperc alatt futja meg a negyedmérföldes távot, aminek a végére 270 km/órával hasít.
Egyedi vezérlő algoritmusokra és futóműhangolásra volt szükség ahhoz, hogy a négy villanymotor hatékonyan működjön a Cobra Jetben.
De vajon mire képesek egymás ellen? A villanyos svájci bicska meg tudja verni a gyorsulási versenyekre épített célgépet? A videóból kiderül, vérforraló V8-as üvöltésre azonban ne számítson senki.