Tudtad, hogy a Lada Nivákat (VAZ-2121) 1977 óta gyártják a mai napig, szinte ugyanabban a formában? Ez idő alatt közel 3 millió példány gördült le az orosz AvtoVAZ futószalagjairól. A több millió eladott Niva között volt 150 igazán különleges darab, amelyet a német piacra szántak a nyolcvanas évek elején.
Németországban a Lada márka hivatalos forgalmazója a Deutsche Lada Automobil GmbH volt, és ők dobták piacra ezt a különleges, mondhatni luxus-Ladát.
A modell sajátossága a hagyományos Nivákkal szemben a műanyag szélesítés a kerekek fölött, az oldalakon végigfutó színes díszcsík, a velúrral bevont sportülések, háromküllős bőrkormány és az utólag beszerelt Blaupunkt rádiós egység, amelyhez távirányító is járt. A napfénytetőt majdnem elfelejtettem, hiszen az is extra volt a hétköznapi Nivákkal szemben.
Ez a 150 darab Lada Niva utólag komolyabb alvázvédelmet is kapott, hogy tovább ellenálljon a korróziónak.
A futóműhöz és a hajtáshoz nem nyúltak, ugyanaz a technika lapult az autó alatt (1,6 literes, 75 lóerős benzinmotor), mint az összes 2121-es modellben. Az ötajtós Lada 4×4 ebből a tekintetből már kicsit érdekesebb, nézd meg az erről készült tesztünket: