Már van épkézláb orosz luxusautó, ami külsőre ugyan Rolls-Royce, de minőségét nem érheti kritika. Több baki, és fiaskó után így jött létre az Aurus márka (a latin arany (Au) és az orosz szó (rus) kezdőbetűiből kirakott mozaiknév), ami jó úton halad a cél megvalósítása felé. Sőt, lassan már valódi flottát adhat nemcsak az elnöknek, hanem bárkinek, aki Rolls-Royce-árban szeretne hazafias luxusautókkal közlekedni az orosz utakon.
Első nagy dobásukat, az Aurus Senatot a Genfi Autószalonon mutatták be, itt a Vezess stábja is megvizsgálta közelebbről.
De nem volt ez mindig így. A kétezres évek elején a nem túl magas minőséget képviselő Lada 2110-esből próbáltak VIP verziót faragni. A szedán tengelytávját 175 milliméterrel növelték meg, így született a VAZ-21108 „Premier”, ami ugyanúgy 91 lóerős benzines motort kapott, mint a rövid, polgári változat.
A nagyobb hátsó lábtéren túl a márkától akkoriban elvárható extrák kerültek bele, szervokormány, elektromos ablak, napfénytető emelte a kényelmet. Legnagyobb ütőkártyája talán a külön egységben történő összeszerelés volt, így ezek a darabok jobb minőségben készültek, mint mezei társaik.
Ennél volt még egy fokkal komolyabb verzió, ami annyira ritka, hogy szinte csak papíron létezik. Napjainkban leginkább az átépített, minőségi Nivákról ismert Bronco készített a Premiere-ből egy páncélozott verziót. Ez változatlan teljesítmény mellett 350 kilogrammal volt nehezebb, mint a gyári kivitel, többek között ellenáll az automata fegyverek lövedékeinek.
Az erősített ablaküvegeket ennél csak elöl lehetett lehúzni, hátul fixen zárt a szerkezet, így a Premier VIP minden esetben légkondicionálót is kapott, nehogy a hőség előbb ölje meg a védendő személyt, mint a puskagolyók.
Ezekről az autókról csak egy szűkszavú prospektus maradt fenn, a gyártási számról és árról nincs információ, de vélhetően a Toyota Land Criuserek, BMW X5-ösök árnyékában nem lett a helyi oligarchák kedvence.