Tavaly csodálkoztam rá a főleg Texasra jellemző, helyi autós tuning irányzatra, amihez hasonlót sehol máshol nem találunk. Ez a slab, ami a lowrider egyik oldalhajtása, és a Slow, Low and Bangin’ (Lassan, földre ültetve, hangosan (ennek a szónak van egyéb jelentése is, és nem kizárt, hogy arra gondoltak az alkotók) kifejezés rövidítése. Fő jellemzője az iszonyatosan kilógó küllős felni, ami az ókori harci szekereket juttatja eszünkbe. Ezek a nyolcvanas években, amerikai luxusautókon gyakran látott típusokat idézik, és már mindenféle méretben kaphatóak a 15-20 colos tartományban.
Az extrém darabok ára is borsos, kiviteltől függően az 1500-2500 dolláros (500-800 ezer forint) tartományban mozog.
Ezek az autók szó szerint kilógnak a sorból, de annyira, hogy az már a rendőrségnek is feltűnt. Az egyre vadabb, egyre hosszabb felnik ellen komoly razziával vették fel a harcot. Egy slab találkozóról több mint száz autót vitettek el, mivel azok felnije túllógott az autó visszapillantó tükrén.
Igen, ilyen egyszerű, de észszerű szabályt hoztak, teljesen logikus, hogy a felni ne legyen szélesebb az autó elvben legszélesebb pontjától, ami a tükrök széle. Bár ha ez így megy tovább, akkor a tükrök lesznek egyre szélesebbek, és végül minden autó úgy fog kinézni Texasban, mint ez a csoda: