Valódi sztár lett a Nissan Skyline-ból a 2000-es évek elején megjelent Halálos Iramban második része után. Igazi értékeit persze nem a film határozta meg, a Skyline GT-R a versenypályák igazi ördögeként szerepelt a piacon. Godzilla második leszármazottjaként a jól bevált technika végletekig reszelt változatával készült az R34 GT-R, aminek a gyártását 2002-ben fejezték be. Most mégis itt egy olyan példány, aminek az ülésén még ott az eredeti védőfólia.
Kábultan nézzük általában azokat a fotókat, amiken több 10 év után is olyan autó szerepel, amit éppen most húztak elő a fotózáshoz, de még soha senki nem hajtotta meg igazán. Ami azt illeti, ezt a Skyline GT-R-t sehogy sem hajtották meg, csak és kizárólag a szállítás alatt belekerült 10 kilométert mutatja a számlálója.
Igazán ritka kivitelről van szó, a Skyline GT-R széria utolsó kiadásáról, egy GT-R V-Spec II Nür sorozatú autóról. Hogy még ritkább legyen a helyzet, a legyártott 718 Nür konfigurációból csak 159 készült el fehér színben. A legnépszerűbb a Millenium Jade volt, épp egy éve adtak el egy olyat kicsit kevesebb mint 500 futott kilométerrel 485 000 dollárért, vagyis majdnem 145 millió forintért.
Különleges, ritka és nagyon értékes verzióról van szó, valamint a legpotensebb változatról is. Nevében a Nür a Nürburgringre utal, a japán mérnökök is a híres versenypályán edzették a GT-R-t. Ennek megfelelően egy olyan kiadásra került rá a megjelölés. ami tényleg nagyot tud menni rajta. A V-Spec kivitelek voltak a sportosabb technikával ellátott GT-R-ek. Keményebb futómű, mechanikus differenciálmű helyett elektronikusan vezérelt gyorsabb zárásra képes diffi és az ATTESA E-TS Pro összkerékkormányzás szerepelt a csomagban.
Ezeken felül a V-Spec II még keményebb futóművet és karbonszálas motorháztetőt kapott, a Nür kivitelnél pedig már a motorhoz is hozzányúltak. Az R34 GT-R-ből készült homologizációs, versenycélra felkészített N1 verzió motorátalakításait kapta. A sorhatos RB26DETT gyári 280 lóerős kivitelével szemben két nagyobb, kerámiaturbinás helyett acélturbinás turbóval szerelve 334 lóerőre volt képes. A gyáriak szerint is picit később érkezik meg a turbónyomás, de a két nagyobb turbó élettartama hosszabb és versenycélokra strapabíróbbak.
Változtattak a kenési rendszeren is az N1 motorban, más főtengelyt kapott, erősebb dugattyúkat és dugattyúgyűrűket, ebből a motorváltozatból hamarabb hozható ki több erő, mint az alapból. Az RB26DETT alapból is legendásan jól tuningolható, anélkül érhető el az 500 lóerős teljesítmény, hogy a blokkot megbontanák. A Nür kivitelek sajátossága, hogy bordó helyett aranyszínűre fényezték a sorhatos szelepfedelét, más az utastérben a varrás és alumíniumpedálokat kapott.
Vélhetően senki nem fog hozzányúlni ennek az autónak a motorjához a több erő érdekében, ez most kicsit más értéket képvisel. Japánban kerül kalapács alá úgy, hogy sosem regisztrálták még, vagyis bárki, aki megveszi, először gurulhat vele közútra. Ugyanakkor ez nem garantálható, mivel erős a gyanú, hogy a valaha legdrágábban eladott R34 GT-R lesz, drágább a néhány darabban készült Midnight Purple III árnyalatúaknál. Becslések szerint nagy valószínűséggel eléri az 500 000 dollárt, vagyis a 150 000 millió forintos határt, de könnyen meglehet, hogy még többet is fognak adni érte.