Amikor India 1957-ben elnyerte függetlenségét, az újszülött állam egyik első ipari terméke volt a Hindustan Ambassador – valójában egy brit autó, a Morris Oxford III átdolgozása, ám ez nem akadályozta meg a piacot abban, hogy tősgyökeres indiai termékként, méghozzá prémium termékként tekintsenek az autóra.
Az Ambassador ötvenhat éven át készült gyakorlatilag változatlan formában, minimális modernizálásokkal, így pályafutása végére már nem volt több saját maga paródiájánál. A helyi autós közösség azonban a mai napig ikonként tekint az autóra, és egyetlen magára valamit is adó formatervező hallgató, profi dizájniroda vagy amatőr rajzoló sem engedheti meg magának, hogy ne készítené el a Hindustan Ambassador modern átiratát.
Így volt legalábbis egészen mostanáig, mert Amol Satpute, a Tugbotz Design stúdió formatervező gyakornoka olyan elegáns, sportos és futurisztikus, mégis élhető és barátságos luxuslimuzint álmodott, aminél feljebb már nincs értelme kapaszkodni.
Elegáns ötlet, hogy ezúttal is egy brit márkától merített ihletet a tervező, csakhogy a népautónak számító Morris helyett ezúttal az Aston Martin stíluselemei köszönnek vissza. „Nem aktualizálni akartam az Ambassadort, hanem napjaink kontextusában újraalkotni. Ugyanakkor összekötik a két modellt „az arisztokratikus arányok, a céltudatos kiállás, valamint a biztonságot és kényelmet sugárzó megjelenés” – írta alkotásáról Amol.
És hogy hol rejlenek az autóban az eredeti Hindustan részletei? Például a hangsúlyos hátsó kerékdobokban, a hátsó szélvédőben, de a karakteres ívű hűtőmaszk, valamint a kerek fényszórók is az őst idézik. A motorházfedél jellegzetes, központi domborulata is megjelenik az autón.
Mondani sem kell, hogy az elegáns szedánt alkotója villanyautóként képzelte el: szimpatikus törekvés abban az országban, amely szinte belefullad az utakat évtizedek óta uraló dízel járművek füstjébe.