Az exkluzív, kis szériában gyártott sportkocsikat általában még a piacra kerülés előtt elkapkodják, lefoglalják a gazdag rajongók. Így a gyártó sok esetben kénytelen bővíteni a kapacitáson, de nem minden limitált széria ilyen sikeres.
Van, amikor túllőnek a célon, és eleve túl nagy darabszámot lőnek be, vagy a vásárlói igényeket nem sikerül eltalálni. Valami ilyesmi történhetett a leggyorsabb Jaguarral, az XE alapjaira épített pályagéppel, a Jaguar XE SV Project 8-assal.
A típusból 300 darab készült, motorja 5 literes, kompresszoros V8-as, ami 600 lóerős teljesítményt és irdatlan 700 Nm nyomatékot termel. Ehhez már elengedhetetlen volt egy intelligens összkerékhajtás, mely biztosítja, hogy az utolsó newtonméterből is haladás legyen. 3,5 másodperc alatt villan 100-ra, a végsebessége 320 km/óra feletti.
Kétszer is döntöttek vele négyajtós rekordot a Nordschleifén. A 21 kilométer hosszan kanyargó versenypályán 7 perc 18,361 másodperces időt futottak vele. Pontosabban a Track Pack változattal, amiből kihajították a hátsó üléseket, és két tisztességes kagylóülés került az elsők helyére.
Talán pont emiatt a kompromisszummentes keménység, a versenypályákhoz közel álló kialakítás miatt akad még most is húsz eladó példány a Mobile.de-n, de az angol oldalakon sem kell sokáig keresnünk az eladó darabok után. Ez egy új korában 182 ezer euróért (64 millió forint mai árfolyamon) kínált, mindössze 300 példányban készült típusnál elég szokatlan, ráadásul ezek a használtautó-piacon fellelhető darabok évek óta gazdát keresnek. Vannak 2019-es, 2018-as példányok, mind 2-3 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, vagyis joggal feltételezhetjük, hogy a kereskedőknél beragadt autókról van szó.
Áruk jelenleg a 145-160 ezer eurós tartományban mozog, tehát az újkori árhoz képest ez egyfajta kiárusításnak számít. Főleg ha belegondolunk a piacot formáló folyamatokba. Ha már mindent a villanyautók uralnak majd az utolsó, leggyorsabb négyajtós szedán értéke ennél bőven magasabb lesz.