A Volkswagen Sharan egy igazi túlélő, a német egyterű első generációját 1995-től egészen 2010-ig gyártották egy komolyabb frissítés közbeiktatásával. Hosszú pályafutása során ötféle motor került az orrába. Leginkább a legendásan megbízható 1,9 literes TDI-k dominálnak, de akad pár szívó benzines, és 1,8 literes turbós is 150 lóerővel.
Legfurcsább választás a VR6-os csúcsverzió, a hathengeres előbb 174, majd 204 lóerős teljesítményszinttel emelte mosolyfakasztó szintre a nyugodt iskolai körökre, kirándulásokra tervezett típust. Erre a felhasználásra a 204 lóerő is bőven sok, de a videón látható sötétzöld darab tulajdonosa ezzel sem elégedett meg. A szívó hathengeres kapott egy méretes turbót, vélhetően egyéb módosításokat, és így a pletykák szerint már 700 lóerőt teljesít.
Akár ez a pontos érték, akár nem, a teljesítménye mindenképp figyelemreméltó, a félmérföldes táv végén elérte a 240 km/órás tempót.
Miért köpi a lángot?
Ezt a jelenséget a turbós benzines motorok esetén az anti-lag rendszerrel lehet elérni. Ennek elsődleges célja a turbólyuk kiküszöbölése, a láng csak hab a tortán. Gázelvételkor az üzemanyag a kipufogóban gyullad be, és ez tartja forgásban a turbót, ennek jele a kipufogó végén kitörő láng. A turbó a következő gázadáskor késedelem nélkül reagál, nem kell megvárni, míg a kipufogógáz felpörgeti.