Speciális kiválasztási folyamaton kellett keresztülmennie azoknak az ügyfeleknek, akik Ford GT-t akartak vásárolni. Az első két évben, 2017-ben és 2018-ban ráadásul csak azok vehették át a GT-jüket, akiket a Ford kiválasztott, 2020 óta vehetnek csak új ügyfelek GT-t. Volt, aki meghekkelte a rendszert, és első hullámban átvett az autóján hamar túladott, amivel keresztülhúzta a Ford számításait, mert egy nem exkluzív ügyfélhez került az autó. Az IndyCar-versenyző, Graham Rahal szintén az első hullámban kaphatta meg autóját, ami most eladó.
2015-ben mutatták be a Ford GT második generációját. Sikerült annyira titokban tartani a fejlesztést, hogy a bemutatóval teljesen meglepték az autós világot. Karbonszálas monocoque vázra épül könnyűfém segédkeretekkel elöl és hátul. Formatervéért Chris Svensson felelt és különleges vonalakat rajzolt az új sportautónak.
Versenypályára készült, tartóssági versenyekre, köztük a Le Mans-i 24 órásra, így az aerodinamikai elemei radikálisnak tűnhetnek közúton. Ezért például az ülései sem állíthatóak, mert így tudták az aerodinamikailag ideális szélvédő, tetőív vonalat megrajzolni. A kormány és a pedál helyzete szabályozható. A GT alapvető formája csepp alakú, a hátsó kerekek fölött szárny profilú idomokkal tették még hatékonyabbá a formatervet, az utcai autón a hátsó légterelő aktív, ajtajai pillangószárnyszerűen fölfelé nyílnak. Hasmagassága is változtatható, fekvőrendőrnél megemelhető, versenypályán minimalizálható.
Motorja 3,6 literes, duplaturbós V6-os 650 lóerővel, szárazkarteres olajozással és hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóval. Ezt a példányt az opcionális titán kipufogórendszerrel rendelték, ami hatékonyabban vezeti a gázokat és könnyebb is a széria kipufogórendszernél. Eredeti karbonszálas 20 colos felnijei helyett elöl 20, hátul 21 colos könnyűfém HRE felniket szereltek rá, de az eredeti szett is jár hozzá az új tulajdonos számára.
Utastere szintén a feláras fekete bőrhuzatot kapta az üléseken és kisebb kárpitelemeken, a legtöbb helyen ugyanis nem pazaroltak a súllyal, egyszerűen a karbonszálas monocoque szerkezeti elemek vannak a szemünk előtt. Felárért persze beborították finom anyagokkal. Kézzel állítható (a dölészszöget) kagylóüléseket, digitális műszeregységet és multimédiát kapott, az utas előtt pedig egy plaketten hirdeti, hogy ez a 218. legyártott példány. A Ford GT-ből naponta csak egy készül el a kanadai gyártósoron, szóval meglehetősen exkluzív.
További különlegessége ennek az autónak, hogy az egyik feláras színnel fényezték, az árnyalat neve Deep Purple, és 45 000 dollárba (közel 13 millió forint) került. A GT eredeti ára 585 450 dollár volt három évvel ezelőtt, ehhez képest pedig most már második gazdája fogja elárverezni és jelenleg 926 669 dollárt kínálnak érte, ami jelenlegi árfolyamon 270,5 millió forintot jelent, és még van hátra 4 nap az aukcióból, úgyhogy ez még nem jelenti a végösszeget.