Amikor a Toyota 2006-ban bemutatta az FJ Cruisert, az aktuális Land Cruiser rövid tengelytávú alvázára épülő, 2+2 ajtós divatterepjárót, mindenki rögtön tudta, miről van szó. A kerek fényszórós, baltával faragott jármű a Toyota Land Cruiser FJ40 modern utánérzése volt, egyben közvetlen támadás a retró terepjáró műfaj egyetlen amerikai képviselője, a Jeep Wrangler ellen.

A modell végül nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így bár a mai napig erős kultusszal bír, gyártását egy bő évtized után utód nélkül szüntették be. A kudarc egyik okaként sokan azt vetették a Toyota szemére, hogy a Wranglerrel ellentétben az FJ Cruiser nem volt kapható vászontetős kivitelben.

A japán gyártó nem adta meg a vevőknek, amit szerettek volna, egy apró kaliforniai vállalkozás viszont meglátta a piaci lehetőséget a kabrió terepjáróban. A Newport Convertible Engineering minden túlzás nélkül az utólagos tetőmentesítések egyik legnagyobb szakértője a világon, klasszikus szupersportkocsiktól kezdve a Rolls-Royce Cullinan luxusterepjáróig bármit és mindent átépítenek vászontetőssé, méghozzá ízlésesen, kiváló minőségben, és persze méregdrágán. Alighanem ez volt az oka annak, hogy az FJ Cruiserhez kidolgozott vászontető csomagjukat alig háromtucatnyi ügyfél rendelte meg az évek során.

 

A puhatető harmonikusan illeszkedik a karosszéria vonalaihoz, a fém mozgatószerkezetet hosszú évek tapasztalatait felhasználva alakították ki, így megbízhatóan teszi a dolgát. Senki nem vetheti az NCE szemére, hogy a 2010-es évek derekán 16 ezer dollárt (mai árfolyamon mintegy 20 ezer dollárt, azaz közel 5,7 millió forintot) kért el a hangulatos Toyota átépítéséért. Csakhogy ez az autó akkori árának több mint 50 százaléka volt, így ezt az extra költséget lehetetlen érvényesíteni a használtautó-piacon. Szóval ha felbukkan egy eladó példány, arra villámgyorsan lecsapnak az érdeklődők.

Egy kabrió, amely soha nem létezett, pedig piszok menő 1Kiváló példa erre a fotókon látható mélybordó példány, amely a napokban került fel egy internetes apróhirdető oldalra. A 2008-ban gyártott jármű mintegy 300 ezer kilométert futott.

Egy kabrió, amely soha nem létezett, pedig piszok menő 2A motoros mozgatású vászontetőt 2021 márciusában, azaz közvetlenül a hirdetés feladása előtt újra cserélték, az NCE pedig a tető eredeti átépítése során a futóművet is átépítette: hátulra szintszabályozós légrugózást építettek be, a lengéscsillapítókat pedig Bilstein egységekre cserélték. Mindezzel együtt az autó 24 ezer 250 dollárért (6,9 millió forint) cserélt gazdát.

Nézd meg az NCE által készített Tesla Model 3 kabriót is:

 

Végül egy igazán bizarr látvány, a Ford F150 nyitható tetős változata: