Éppen egy hónap múlva ünnepelhetjük az egyik legnagyobb rajongótáborral rendelkező autós film, a Halálos iramban első részének 20. évfordulóját. Ennek tudatában nem is annyira furcsa, hogy pont most került elő egy újabb autó, ami szerepelt a filmben és most eladásra kínálják. Nem az első számú autóról van szó, az ugyanis egy holland magángyűjteményben szerepel jelenleg, hanem a 2-es számúról, az első számú kaszkadőrautóról, ami legalább annyira fontos volt a filmben, ha nem fontosabb.
Külső és belső mozgós jelenetekhez egyaránt használták ezt az autót. A film záró jeleneteiben, amikor a Brian O’Connert alakító Paul Walker Johnny Trant üldözi San Francisco utcáin, akkor is ezt az autót láthatjuk ugratni, farolni és száguldani. Hogy minden információ pontos legyen, maga az alkotó, a filmben is közreműködő Craig Lieberman hitelesítette a hamarosan árverésre kerülő autót.
A Halálos iramban autóinak története az egyik legjobban követhető a filmtörténelem során. Ugyanis Craig Lieberman csak ezekkel az autókkal foglalkozó YouTube csatornát üzemeltet és mindent elmesél, amire emlékszik, vagy vannak róla feljegyzései, videói, fotói. Érdemes megnézni az erről az autóról készült videóját, főleg azoknak, akik szeretik is a filmet.
Az ő saját autójának mintájára készültek el a filmben szereplő Suprák, összesen nyolc darab. Az első számú autó volt az övé teljes motortuninggal, minden részletében tökéletesen kidolgozva a másolatok pedig a szerepüktől függően lettek kialakítva. Volt, ami csak külsőre, volt, ami csak belsőre, és volt, amit egy teherautó alvázra erősítettek és úgy húzták. Ez az autó volt mindegyik kaszkadőrautó leginkább kidolgozott darabja, az első számú.
Motorja dupla turbós sorhatos, váltója négyfokozatú automata, ezekhez nem nyúltak az átalakítások során. Így is ez volt a legpotensebb a filmhez használt autók közül, a többi mind szívómotoros volt. Ez volt a legdrágább is, 2000-ben 24 000 dollárt adtak érte, hogy aztán átalakítsák. Miután leforgott az első film, a második részre már jóval kisebb költségvetést szánt a Universal Studios, autóból is éppen csak párat tudtak venni, a többihez felhasználták az első filmben szereplő kocsikat.
Ennek a Suprának is volt egy második élete Slap Jack Suprájaként. Kívül-belül teljesen átépítették, majd a film 2005-ös forgatása után eltűnt. Még Lieberman sem tudta rajta tartani a szemét, pedig amelyiknek lehet, annak követi az életét. Most került elő újra teljesen felújított, visszaalakított formában. Néhány egyedi jegye alapján sikerült beazonosítani az autót, mint például a hűtőventilátor házának matricázása, és persze dupla turbósból is csak ez az egy volt a nyolc darab között.
Első ránézésre az autó tökéletesen sikerült, azonban több ponton sem voltak elég alaposak. Másak az ülései, más a műszerfal dekorja és a kormány, szárnyból sem sikerült azonosat szerezni, és a kerékdőlés, nyomtáv sem az igazi. Ezek mind helyrehozható részletek, ha valaki még eredetibb autót akarna faragni belőle. Az egyik hasonló eredeti autót, aminek a belseje egyáltalán nem volt kidolgozva, 2015-ben árverezték el és 185 000 dollárt ért. Most ez az autó is könnyen átlépheti ezt az összeget, de nem lennénk meglepve, ha több százezer dollárt is megadnának érte.