Ha Alfa Romeo vásárlására adjuk a fejünket, és olcsón akarunk egy szép olasz verdát, akkor mindenképp ajánlott a márkacsoportokban szétnézni, és átnyálazni az összes fellelhető információt. Mert azt a rajongók is elismerik, hogy a technika, főleg a benzines, négyhengeres Twin Spark (hengerenként dupla gyertyás) motorok kényesek a megfelelő karbantartásra. 

Elszántaknak, rajongóknak, és hozzáértőknek való, nemes feladat egy ilyen autó életben tartása, amire a Pisti Szerel Youtube csatorna videósa is vállalkozott. Vett egy facelift utáni Alfa Romeo 147-est, amiről csak annyit tudott, hogy nem indul, és 900 euróba (kb. 320 ezer forint) kerül.

Ezért az árért már minden típus zsákbamacska, de az olasz technika érzékenysége és karbantartásigénye fokozott kockázatot jelent.

Az 1995–2010 között gyártott motorok megkövetelik a megfelelő olajjal végzett, sűrű olajcserét, a vezérlés időben elvégzett cseréjét, kifejezetten érzékenyek a magas fordulatszámra még nem üzemmeleg állapotban. Előfordul a magas olajfogyasztás, valamint az égéstermék lerakódása, ami idővel a szelephimbák és a vezérlésállító rendellenes működéséhez vezet, rosszabb esetben az egész kenési rendszer felborulhat.

Hogy ezzel a motorral pontosan melyik baj végzett, az nem derül ki, de az állapota tanulságos, ez a blokk már menthetetlen. Ez a történet is mutatja, hogy miért van kevés, és nagyon olcsó kétliteres Twin Spark motorral szerelt Alfa Romeo a használt autók piacán. Az autó kívánatos, a 150 lóerő csábító, a vételár olcsó, csakhogy az első szerviz után sok tulaj rájön, hogy bajos a történet. Nincs hozzáértő szerelő, aki van, az drágán dolgozik, és teljesen igaz a majom-banán effektus, a fenntartásra költeni kell.

Ez viszont elmarad, a tákolás pedig ezeknél az autóknál egyenes utat jelent a roncstelep, vagy jobb esetben a motorcsere felé.