Német tulajdonos hirdeti az alábbi, közel sem gyári Trabant 601-est, amelyért 10 ezer eurót kér, átszámítva 3,5 millió forintot. Ezért a pénzért az új tulajdonos egyedi külsőt, teljesen átalakított utasteret és 258 lóerős, hathengeres VR6-os motort kap, amelynek köszönhetően picit jobban lép a 601-es, mint a gyári 26 lóerős blokkal.
A kérdés csupán annyi, hogy szerintetek megér-e ez az átalakítás 3,5 millió forintot? A kivitelezés nagyon igényes, nem vitték túlzásba, ehhez kétség sem fér.
A Trabant 601-est – különböző változatokban és kivitelekben – 1963-tól 1990-ig gyártották, 594,5 köbcentiméteres motorral, amely 26 lóerős teljesítményre és 110 kilométer/órás végsebességre volt képes. Ezen sebesség eléréséhez négysebességes manuális váltó segítette. Közel három évtizedes pályafutása során összesen 2,8 millió 601-es Trabant gördült le a gyártósorról, ezzel a mutatóval nem csak a KGST-modellek között számít tömegmodellnek.
Ha esetleg megkívántál egy 601-est, akkor működőképes, közútra vihető példányt 320-370 ezer forint között találni itthon, bár az állapotuk nem túl szép, de 1 millió környékén már teljesen felújított, gyárihoz közeli állapotút is ki lehet fogni a hazai használtautó-piacon.