Az amerikai autóipar egyik leginkább ismert és sikeres alakjáról, Carroll Shelbyről csak kevesen tudják, hogy egész életében csak egyetlen sorozatgyártású autót tervezett az alapoktól. Legsikeresebb modelljei, a Cobra és a Mustang különböző generációi óriási nyomot hagytak a történelemben és az autóiparban, épp azt az autót ismerik kevesen, amit ő maga tervezett, ez a Series 1.
Alapjaiból építeni egy autót óriási kihívás és messze nem biztos, hogy jól fog elsülni még akkor sem, ha tudjuk, mire képes az alkotó. Shelby munkája megkérdőjelezhetetlen, ugyanakkor a Series 1 sikereiben ez valahogy mégsem látszik meg. Remek formatervet kapott, ráadásul kabrió is, így kicsit az eredeti Cobrára hajaz. 1998-ban, amikor az első prototípusok elkészültek, különleges modellnek számított a piacon.
Karosszériaelemeit karbonszálas és üvegszálas műanyagból alakították ki és nem csak ezt hozta a versenysportból Carroll Shelby. Alumínium vázszerkezetet tervezett hozzá, amire térhálós merevítések kerültek, ezekre erősítették a burkolati elemeket. Magát az alvázat hegesztés után hevítéssel tették erősebbé és merevebbé, a felhasznált anyagok miatt pedig lehetetlenül könnyű, 1200 kilós lett a végeredmény mindennel fölszerelve.
Nyomórudas futómű technológiáját is a versenysportból örökölte. Ebben a konstrukcióban a duplalengőkaros első és hátsó futómű rugói a karosszéria belsejéhez közel kaptak helyet, nem a kerékagynál, ahogy a hagyományosabb megoldásoknál. Motorja V8-as és szívó, a 4,0 literes egységet pedig az Oldsmobile-tól vásárolták, a hatfokozatú ZF kézi váltót pedig a hátsó tengelyre építették a jobb súlyelosztás érdekében.
Nem különösebben erős, 320 lóerős és 390 Nm nyomatékú, az alacsony súly mellé persze ez elégnek is mondható. 4,4 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet és 273 km/h a végsebessége. Készült kompresszoros kivitelben is, melynek gyorsulása 3,2 másodperc 100-ra, ma a legkomolyabb sportautók értékéhez hasonló, de 20 évvel ezelőtt készült autóról van szó.
Miután a Series 1 gyártása éppen akkor folyt, amikor a Shelby American vállalatot felvásárolta a hamar csődbe jutó Venture Corporation, a kabrió sportautó gyártása igencsak akadozott. 2004-ben Carroll Shelbynek sikerült visszavásárolnia a Series 1 gyártási jogait szinte fillérekért a csődbe került tulajdonostól, de az idő közben megváltozott új autókra vonatkozó biztonsági előírások miatt már csak azokat az autókat tudta összerakni, amikhez volt alkatrész, de csak motor és váltó nélkül összerakott kit carként értékesíthette, ezek külön alváz- és sorozatszámot kaptak.
Összesen 249 darab eredeti Shelby Series 1 készült el, ez pedig itt épp a 173. legyártott példány az első évből, 1999-ből. Alig 4000 mérföldet futott és jól karban tartották. Kicserélték a szélvédőjét és a gumi alkatrészeket, lecserélték az első lámpák búráit és alaposan kifényesítették új gazdája számára. A Series 1 egy igazán ritka történelmi darab a Shelby kedvelőknek, és technológia szempontjából sem utolsó. Ritkasága ellenére jelenleg 26 000 dolláron áll a licit, ami közel 8 millió forint, ennél azonban jóval többet is érhet.