A kilencvenes évek volt a túraautózás aranykora, kőkemény csaták, hatalmas mezőny, és a szériához még jobban hasonlító versenygépek voltak a BTCC, a DTM, és az ITC sorozatokban is. Ekkoriban ért el sikereket ezekben a sorozatokban az Alfa Romeo 155 V6 TI, ami a mai napig tökéletesnek ható célszerszám. 

Az agresszív szögletes forma már álló helyzetben is dinamizmust sugall, de a kép akkor áll igazán össze, ha beindul az olaszok legendás hathengerese. A 2,5 literes lökettérforgatú 60 fokos hengerszögű V6-os egészen 11500-as fordulatig forgatható, és turbó nélkül termel 490 lóerőt.

Az elmúlt 30 évből ez az Alfa Romeo kellene a legjobban 1

Mindehhez brutális hangorkán jár, és az alig egy tonnás gép pedig könnyedén éri el a 300 km/óra körüli tempót is. Ezek a számok a korabeli mezőnyben is a siker receptjét jelentették, az Alfa Romeo 155 V6 TI kiemelkedett ellenfelei közül.

Az elmúlt 30 évből ez az Alfa Romeo kellene a legjobban 2

Az Alfa Romeo a ’90-es évek elején ugrott be a DTM (Német Túraautó Bajnokság) mezőnyébe a 155-össel, ami tengernyi technikai fejlesztést tartalmazott, így nem meglepő módon karrierje során 38 győzelmet hozott az olaszoknak. A legeredményesebb pilóták Nicola Larini és Alessandro Nannini voltak, ketten összesen több, mint 20-szor győztek a 155 DTM-mel.

Az elmúlt 30 évből ez az Alfa Romeo kellene a legjobban 3

A 0-ról 100-ra 2,5 másodperc alatt katapultáló, hatfokozatú félszekvenciális váltós olasz versenyautó az RM Sotheby’s június 15-i milánói árverésén cserél majd gazdát, a kocsi értékét előzetesen mintegy 700-800 ezer euróra (245-280 millió forint) becsülik.