A közelmúltban mutattunk be egy videót az olcsó, kínai kisautók nyúzótesztjéről. Ezek inkább vicces hangulatú felvételek voltak, amiben a látványosan szenvedő sofőr alatt szó szerint szétszakad a mopedautók szintjét hozó karosszéria. 

Ezeket a kocsikat 2-3 millió forintért guríthatják haza a kínai vásárlók, és olcsóságuk miatt akár csábítók is lehetnének, azonban a biztonság terén borzasztóan teljesítenek.

Egy valódi törésteszten viszont már félelmetesebb ugyanez a technika, hiszen ilyenkor látszik, hogy egy átlagos ütközés gyakorlatilag egyenlő a halálos sérüléssel. A videó elején látható, feltehetően Dayun márkájú Mercedes-másolatban egyetlen légzsák sincs, ami csak a kisebb baj. A nagyobb problémát az adja, hogy a karosszériájának merevsége a kartonpapírral vetekszik. Az 50%-os átfedéssel, 64 km/h sebességgel végrehajtott teszt során palacsintává lapul, egy ilyen ütközést a modern kisautók sértetlen utascellával vészelnek át.

A videóban látható másik autó a világ második legnagyobb darabszámban eladott villanyautója – a Wuling Mini EV. Ez valamivel jobb, de hasonlóan lehangoló eredménnyel szerepelt, légzsák itt sincs, és az utascella nagyjából egyben maradt, de megroppant az A-oszlop és a tető, valamint azt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy egy 500 kilogrammos, még „puhább” típussal ütközött, és nem egy normál személyautóval.