Ha a szocialista típusok tuningja kerül szóba, akkor itthon mindenki azonnal rábök a Ladákra. Páran próbálkoznak még a farmotoros Skodákkal is, amolyan keleti Porsche életérzés alapon, a Trabant minden formában aranyos, a Dacia viszont itthon fekete báránynak számít. Kevesen kezdenek az 1310/1410-es típusokkal egyedi projektbe, Romániában azonban ezek a nemzet autóinak számítottak sok-sok évtizeden át, így rengeteg embernek a gyerekkort idézik fel.

Lehet menő egy tuningolt Dacia 1410 kupé? 1

Így ott akad még rengeteg tuningolt Dacia, és vannak egyre vállalhatóbb darabok. Ez a pirosra fényezett példány mutatja, mit lehet kihozni a gyári formából, ha a Need for Speed, és a Halálos iramban filmek jelentik a vezérfonalat. 

Az autó nyomtávját megnövelték, a futóművet leültették, hátra pedig kapott egy komoly szárnyat, és üvegszálas műanyagból diffúzorutánzatot. A gyári kilincsek eltűntek, akárcsak minden egyéb karosszériáról kilógó kiegészítő, így sallangmentesen mutatja magát az 1410-es kétajtós formája. 

Lehet menő egy tuningolt Dacia 1410 kupé? 2

Motorja a Renault F3R kódjelű kétliteres blokkja, ami a kilencvenes években a Mégane, Laguna típusokban volt megtalálható. Ez a motor már gyári állapotában is több, mint duplájára növeli az eredeti teljesítményt, nem véletlenül népszerű a helyi autóépítők körében. 113 lóereje bőven elég az alig 900 kilogrammos autó mozgatásához.

Lehet menő egy tuningolt Dacia 1410 kupé? 3 Lehet menő egy tuningolt Dacia 1410 kupé? 4

Láthatóan nem sajnálták ettől a projekttől a pénzt, a kivitelezés sem lett rossz, de hazai szemmel felmerül a kérdés: lehet kívánatos egy tuningolt Dacia 1410-es?