A relatíve friss, kevésbé elterjedt technikának és az eltérő, foghíjas statisztikáknak köszönhetően ma még sötétben tapogatózunk a villanyautókat érintő tűzesetek tekintetében. Szélesebb körű elterjedtség és hosszabb használati intervallum kell ahhoz, hogy valóban össze lehessen hasonlítani a tűzesetek számát a belső égésű motorral szerelt típusokhoz viszonyítva.
Ami viszont már biztos, hogy ha egy ilyen autó akkumulátora kigyullad, az komoly feladat elé állítja a tűzoltókat.
“A lítiumion akkumulátorok gyulladása rendszerint túlmelegedésből adódik, mindemellett a lánggal égés meglehetősen heves, melynek során az anód és katód bomlása során oxigén szabadul fel. Mindezek ismeretében olyan oltási módszert kell találni, mely az égés valamely feltételét megszünteti, ezzel lehetővé téve a lángok kioltását. Az újragyulladás szinte elkerülhetetlen, ha nincs megfelelő mértékben lehűtve az akkumulátor, viszont az oltás után, amint lehetséges, feltétlenül szükséges a sérült rész eltávolítása a további káresemény és baleset bekövetkezésének megelőzése érdekében.
A napjainkban használatos gépjárműfecskendő víztartályának befogadóképessége 3800-4000 literre tehető. Ezzel szemben a vizsgálatból jól látszik, hogy egyetlen elektromos meghajtású gépjármű tűzének eloltásához átlagosan 6400 liter víz szükséges, ez azonban csak egy átlagérték, a legnagyobb vízigényű oltás során 10200 liter vizet használtak fel” – Vedelemtudomany.hu
A villanyautók tűzeseteihez általában komoly személyzet vonul ki, és az elhasznált oltóanyag is tetemes mennyiségű. Ezen a videón egy április végén kigyulladt BMW i3-as oltása látható, az esethez hét kocsival érkezett 29 fős osztag, a végső kárösszeget 70 ezer euróra becsülték.
A következő felvétel szintén Németországban készült, egy hibrid típushoz érkeztek ki a tűzoltók, a felcsapó lángokat két órán keresztül oltották öt fecskendővel, így sikerült megfelelő szintre hűteni a kigyulladt technikát.
Ha pedig másképp nem megy, akkor a speciális, új módszert, az „oltókonténer” kell bevetni. Ez gyakorlatilag egy mobil, vízzel és speciális kémiai szerekkel megtöltött medence, amibe a tűzveszélyes autót elsüllyesztik, ezzel megelőzhető a temérdek oltóanyag elhasználása, és a napok múlva is észlelhető spontán újra gyulladás veszélye is kiküszöbölhető.
Talán ez lesz az elterjedt és protokollként alkalmazott megoldás, a helyi hűtés után jöhet a konténeres fürdő, az új technikák elterjedése mindig új kihívásokat hoz, nincs ez másként a villanyautókkal sem.