Egyes korszakok járművei totális zsákutcának tűnhetnek, a prototípusok pedig még inkább. Az pedig a legérdekesebb, hogy a Skodánál ma sem hagytak fel a teljesen élhetetlen prototípusok építésével, csak éppen az új modellekből tanulók által készülnek érdekességek. A 70-es években viszont a fejlesztés és próbálkozás terén a gyáriak kipróbáltak néhány dolgot, például, hogy menne-e nekik a sportautógyártás.

Véresen komoly volt ez a Skoda prototípus 1

És most nem a kétajtós Rapidra kell gondolni, hanem a magasabb ligára. Szerették volna megmutatni a világnak, hogy van ott fantázia, ahol farmotoros népautók készülnek, és ezért meg is építették a márka történetének talán legextrémebb tanulmányautóját. A Skoda 110 Super Sport láttán valóban felmerül a kérdés, hogy hová lett a bátorság útközben? Mert ez az autó extrém, a maga módján, és a lehetőségekhez képest.

Véresen komoly volt ez a Skoda prototípus 23

Amikor a 100-as és 120-as szerepelt a piacon, döbbenetes látvány lehetett a 110 Super Sport a Brüsszeli Autószalonon. A 110 Super Sport karosszériája üvegszálas műanyagból készült, motorját a hátuljába építették és az 1107 köbcentiméteres négyhengeres OHC motor 74 lóerőre volt képes. 1972-ben került a Skoda standjára fehérben, híressé mégis csak 10 év múlva vált, amikor átállt a sötét oldalra.

Véresen komoly volt ez a Skoda prototípus 24

Filmsztárt csináltak belőle, méghozzá a szocializmus korának egyik gyöngyszemében, a Ferat, a vámpírban szerepelt. Innen kapta jelenlegi nevét és külsejét a prototípus. Feketére fényezték, fix fényszórókat kapott előre és egy jókora légterelőt hátra. Valamint személyiséget és szörnyű történeteket, amik a mai napig is elképesztően hangzanak.

Véresen komoly volt ez a Skoda prototípus 25

A film szerint Ferat él. Pontosabban vámpír és vérre van szüksége ahhoz, hogy működjön és versenyezzen. A film főhősnője áldoz mindig a saját véréből az autója számára, hogy megnyerje a versenyeket, ezzel pedig Ferat szörnyű titkára is fény derült; ő egy vérszívó autó. Apró érdekesség, hogy a filmben vérét adó színésznő, Dagmar Veskrnová később Václav Havel cseh elnök felesége lett, filmbéli partnere pedig Jiří Menzel volt.

Véresen komoly volt ez a Skoda prototípus 26

Ferat ma a Skoda Múzeum állandó kiállításának része Mlada Boleslavban, és még mindig a hideg ráz ki minket is tőle, ha csak meglátjuk a fotóját.