Tanulságos, és egyben riasztó balesetről küldött videót egy hazai közlekedő a Budapesti Autósok oldalnak.
Az eset 19-én, szombat este történt, amikor is 22 óra után hazafelé tartottak a Balatonról, az M7-esen. A fedélzeten olvasónk és párja, valamint két kutyus tartózkodott, akik hátul utaztak a csomagtartóban elhelyezett speciális kutyaszállítóban.
„Strandolás és egy vacsora után hazafelé Fonyódról, az autópálya külső sávjában, kényelmes 110 – 120 km/h tempóban tartottunk haza, Budapestre. Jóval nagyobb sebességgel (körülbelül 170 km/h-val) belénk csapódott egy autó hátulról, ami azonnal irányíthatatlanná tette az autónkat. (Egy viszonylag könnyű, Toyota Corolla Versóról van szó.)
A szalagkorlátnak csapódásnál szerencsére sikerült annyit korrigálnom, hogy ne boruljunk fel, másfelet pördültünk, és a maradék lendületből kigurultam a leállósávba kormányozva. Szerencsére ennyire irányítható maradt az autó, bár az eleje eltűnt. A másik sofőr vagy elaludt, vagy csak telefont nyomkodott, mivel a rendőrségi helyszínelés alatt is folyamatosan az volt a fontosabb. Egyébként legnagyobb meglepetésemre nem vették el a jogosítványát, csak helyszíni bírságot kapott ezek után.”
Ez a baleset is jelzi, hogy felkészült sofőrként, defenzív vezetési stílussal sem tudjuk elkerülni mindig az ámokfutókat. Ezért fontos a passzív biztonság, egy olyan autó, ami megfelelő biztonságot nyújt, és egy ilyen esetben is megvédi a bent ülőket.
A balesetben összetört Toyota Corolla Verso már nem mai darab, és az aktív vezetéssegítő rendszereknek híján van, azonban karosszériája a debütálás idején jól szerepelt a törésteszteken. „16-ból 15 ponttal, azaz 94 százalékos eredménnyel zárta a Toyota Corolla Verso az Euro NCAP szabványosított frontális töréstesztjét. Extrém stabil az autó karosszériája, áll az Euro NCAP értékelésében.
A kétfokozatú első légzsákok, az överő-határolók és az övfeszítők működését jónak ítélték, megjegyezve, hogy a vezető mellkasát érő erők egy kicsit magasak. A vezetőt védő térdlégzsák 25 km/órás sebesség felett nyílik ki, jól betöltötte feladatát a tesztben. A lábtér csökkenése jelentéktelenül csekélynek bizonyult.
Oldalütközésnél pontveszteség nélkül, 18-ból 18 pontot szerzett az egyterű Corolla. Az oldallégzsák mellett a függönylégzsák is alapfelszerelés, utóbbi a hátsó sorban ülőknek is védelmet nyújt.
Gyermekvédelemből is jól vizsgázott a tesztelt Corolla. A 3 éves kisgyermeket helyettesítő bábu menetirányban utazott, a 18 hónapos “csecsemő” a menetiránynak háttal beszerelt gyermekülésben feküdt.
Mindkét gyermekülést a gyári Isofix rendszerhez rögzítették. A kicsik feje jó védelemben részesül, de oldalütközésnél a nagyobb gyermek mellkasi erői magasak voltak. A megszerezhető pontok 76 százalékát kapta a Verso.”