A 2014-ben épített, 333 méter hosszú, 118 ezer tonnás Cap San Antonio teherhajó néhány napja a brazil Paranaguá kikötőjébe tartott Santosból, amikor homokszem került a gépezetbe. Az ütközés átlyukasztotta a hajótestet és a lassan sodródó hajó lebontotta a kikötő egy részét.
Csak viszonyításképpen: a párizsi Eiffel-torony 324 méter magas, ez a hajó 333 méter hosszú.
Szerencsére senki nem sérült meg a balesetben. A hírek szerint Cap San Antonio üresen hajózott a balesetkor, ami magyarázatot ad arra, miért voltak tele a ballaszttartályok, amelyek megsérültek a baleset során és kifolyt belőlük a víz. A hajó tulajdonosa, a Hamburg Süd, még nem nyilatkozott hivatalosan a történtekről.
Mire való a ballasztvíz?
Hajóknál a stabilitás növelése és a rakományterhelés kiegyenlítése érdekében ballasztvízre van szükség, amely tartályokban, kettős fenékben, elő- és hátsó részben, valamint az oldalsó térben van tárolva. A felhasznált tengervizet az IMO (Nemzetközi Tengerészeti Szervezet) 2004-ben elfogadott „Nemzetközi egyezmény a hajók ballasztvízének és üledékének ellenőrzése és kezelése” előírása szerint mechanikai, fizikai és vegyi eljárással kezelni kell – írja az Ari-armaturen.com.