A kilencvenes évek csúcs-Mercedese ma már a klasszikus autóépítés egyik vágyott tárgya lett, a W140, és a kupé verzió, a C140 megtestesíti mindazt, amire a digitalizáció előtti autóktól várnak a rajongók. A kínálat tetejét adó V12-es szívómotorja egy űrhajó bonyolultságával ül az első tengelyen, és turbók, trükkök, villanymotorok nélkül állít elő könnyedén 400 lóerőt és 570-580 Nm nyomatékot.
Ez az M120-as kódjelű blokk alapból hatliteres, de akkora potenciál volt benne, hogy ez került a hosszútávú versenyekre kifejlesztett Mercedes-Benz CLK GTR-be is, immár M297 kódjellel, 7-7,3 (kiviteltől függően) literre felfúrva. Ezt a motort természetesen az AMG műhelyében reszelték tökéletesre, és olyan jó munkát végeztek, hogy később a Pagani is ezt használta 7-7,3 literes kivitelben, egészen 2012-ig, amikor már közel 800 lóerős kiviteleket gyártottak belőle.
Tehát hétköznapi Mercedes karosszériába ezek az M297-esek nem kerültek, de azért akad pár kivétel, az autóbolond Brunei szultánnak köszönhetően. A meghökkentő gyűjteményéről híres uralkodó a Mercedestől sem mindennapi típusokat kért.
Az 1967 óta uralkodó szultán eredetileg 15-öt rendelt meg az 1990-es évek közepén készült, 18 darab Mercedes S73 T AMG-ből, ugyanis egy S-osztályú kombira vágyott, mégpedig egy olyanra, amit a Pagani Zondába is szerelt Mercedes motor hajt.
Most viszont nem ebből a flottából kerül egy eladásra, hanem egy még különlegesebb, még ritkább verzió. Ebből a CL700 AMG-ből összesen csak két darab készült, és a másodikról nem tudja senki, hol van, elérhető-e, így ez az egyetlen C140-es ilyen gyári kivitelben, 7 literes V12-es szívó benzines motorral.
A C140-es S-osztály kupéba szintén a versenymotor került, csak 7,3 helyett 7 literes lökettérfogattal. Ez is bőven elég az 1998-as Mercedes-Benz CL700 AMG mozgatásához, 500 lóerő és 720 Nm nyomaték még ma is kiemelkedő értéknek számít.
De nem csak ezért volt különleges a szultán bálnakupéja, a kor színvonalán minden extrát megkapott a kocsi: xenonlámpák, parkolóradar, napfénytető, fűthető elektromos ülések, bőrbelső, szemes juharból készült valódi fa dekorációs elemek emelték a kényelmi faktort.
Mindez most átnézve, felújítva, kipucolva keres gazdát, ára 37 millió forint, ami vélhetően csak töredéke az eredeti vételárnak.
Brunei szultánja amúgy is közismert autókedvelő, korábban a Vezess is többször cikkezett figyelemre méltó gyűjteményéről, mely már 2007-ben (!) 2788 autóból állt.