A második generációs Opel Corsa alapjaira épülő apró kupé ma már nem kerülhetne gyártásba. A kilencvenes években viszont ezt képzelték el a stílusos, fiatal városlakók alá, főleg a hölgyeket célozva. Így brutálisan erős verzió nem készült belőle, a legtöbbet 90 lóerős 1,4 literes Ecotec motorral adták el, ennél csak az 1,6 literes adott több, pontosan 106 lóerőt. Aki többre vágyott, annak ott volt a Calibra, viszont azért akadtak páran a történelem során, akik komoly változtatások árán, de igazi méregzsákot faragtak az egyedi 2+2 üléses típusból.
Ez a Németországban eladó fekete darab jó példa erre. Megkapta a Calibra eredetileg 204 lóerős, c20LET kódjelű motorját, amire azért került egy új turbó, így már 550 lóerőt teljesít. Természetesen nem csak feltöltőt kapott, hanem teljes átépítést, mivel népszerű tuningalap a blokk, így minden alkatrész, dugattyúk, hengerfej, vezérlés elérhető erősebb kivitelben is.
A tulaj állítása szerint a 100-200 km/óra közötti sprint megvan 6,5 másodperc alatt, ami azért elég meglepő ettől a típustól.
Ára Tigra szinten pokoli magas, a tulaj 5,5 milliónyi eurót kér érte, és ahogy az lenni szokott, várja a megfelelő ajánlatot, „nem kenyérre kell”, így talán nem is annyira végleges az eladási szándék, elvégre csak jó móka lehet egy ilyen egytonnás lélekvesztővel tarolni a gyorsulási versenyeken.
Az utastérben is akad látnivaló, hiszen generációkkal újabb kormányt kapott a Tigra, a műszerfala nem a szokásos analóg, hanem agy digitális szerkezet. A kazettás rádió helyett pedig egy kis infotainment rendszer szerepel az autóban.