Kimi Räikkönen kapcsán közismert tény, hogy nincs oda a sajtó- és PR-kötelezettségekért, de valószínűleg ebben az esetben szívesebben tett kivételt, mint máskor. Nem volt más dolga ugyanis, csak az, hogy meghajtsa az új Alfa Romeo Giulia GTAm-et a márka baloccói tesztpályáján.
A Forma-1-es Emilia-romagnai Nagydíj helyszínén két hónappal ezelőtt már tartottak egy nyilvános bemutatót, de ez volt az első alkalom, hogy élesben láthattuk a Jégembert a volánnál – méghozzá abban az autóban, aminek fejlesztéséből és finomhangolásából jócskán kivette a részét.
Nézd meg a videót:
„Nagyon tetszik” – jellemezte rá sajátságos stílusában az új Giuliát a 2007-es F1-es világbajnok. „Az autó nemcsak a mindennapokban, hanem pályákon is használható, és amiben igazán jól tudod érezni magadat.”
„Természetesen nagy tempónál jobb az egyensúly. Olyan érzés, mintha jobban terhelve lennék elöl, hogy jobban be tudjak fordulni a kanyarba. Gyors, könnyen kezelhető és vezethető” – összegezte meglátásait, igaz, több mint két évtizede íródó pályafutása során rövidebb reakciót is hallhattunk már tőle:
Tudni érdemes a Giulia GTAm-ről, hogy egy 2,9 literes, ikerturbós V6-os motor továbbfejlesztett változata hajtja, amivel 540 lóerős teljesítményre képes. Köszönhetően annak, hogy számos elemet szénszálas alternatívával váltottak ki, a kipufogó pedig titánból készült, mintegy 100 kilogrammal lett könnyebb a milánóiak sportautója.
Räikkönen elmondta, leginkább az autó leszorítóereje fogta meg, de azt sem tartja hátránynak, hogy – mint azt már mondta – hétköznapi használatra is alkalmas. „Arra készült, hogy elmenjünk vele otthonról, akár ki a strandra, aztán visszajövünk ide, és megyünk néhány kört itt. Csináljuk” – tette hozzá.
A Giulia GTAm ára 180 ezer euró, vagyis valamivel több mint 63 millió forintba kerül, míg az egy fokkal lágyabb Giulia GTA-ért 175 ezer dollárt kérnek, ami forintosítva nagyjából kétmilliós különbséget jelent.