A Toyota Land Cruiser J80 nem számít különösebben izgalmas jószágnak, a rendkívül népszerű J40-es széria mellett végképp nem. Az 1989 és 1997 között (illetve Venezuelában 2008-ig) épített autó veteránnak túl fiatal, mindennapi használatra viszont túl öreg: legalábbis akkor, ha valaki a rendelkezésre álló elektronikus kényelmi szolgáltatások fényében határozza meg az utazási élményt.
Viszont ha elpusztíthatatlan terepjáró mechanikát keresünk, nem is érdemes tovább kutatni. Ez az első Land Cruiser, amely állandó összkerékhajtást kapott (elődeiben kapcsolható volt a 4×4), Toyotasága azt jelenti, hogy negyed évszázad után is megbízható, belső tere tágas és határozottan bájosan kivitelezett.
Ennek ellenére túlzásnak érezzük, hogy a képeinken szereplő 27 éves autóért pár hete 136 ezer dollárt, azaz 40,1 millió forintot fizettek egy aukciós portálon. Ha azonban beleolvasunk a leírásba, kiderül, hogy mi indokolta az extrém árat: a modell ugyanis mindössze 1600 kilométert ment egész életében.
Noha ennyi pénzért már egy vadonatúj Land Cruisert is kaphatott volna a vevő, valójában majdhogynem racionális döntés ennyi pénzt kifizetni ezért a 27 éves autóért. Itt ugyanis minden tökéletesen eredeti, korróziómentes és működőképes – tegyük hozzá, a gondos tulajdonos olajat, ékszíjat és abroncsokat cserélt az autón az eladás előtt, így most át sem kell nézni, indulhatunk kalandozni. Ha nem sajnáljuk a makulátlan smaragdzöld gyöngyház fényezést.
Azt ugyan nem tudjuk, hogy a több évtizedes állás után mennyi maradt meg a 4.5 literes, soros hathengeres benzinmotor eredetileg 212 lóerejéből, de a négyfokozatú automata sebességváltó vélhetően zokszó nélkül továbbítja a nyomatékot az első és hátsó kerekekre.
Egyetlen szívfájdalmunk mégis van: az, aki egy új autó árát fizeti ki egy túlzás nélkül gyári állapotú régiért, jó eséllyel gyönyörködni akar benne, nem pedig sziklát mászni. Így a legendás terepjáró ezen példánya várhatóan soha nem fedheti fel, mire is képes valójában, ha elfogy alóla az aszfalt.