A Toyota Land Cruiser J80 nem számít különösebben izgalmas jószágnak, a rendkívül népszerű J40-es széria mellett végképp nem. Az 1989 és 1997 között (illetve Venezuelában 2008-ig) épített autó veteránnak túl fiatal, mindennapi használatra viszont túl öreg: legalábbis akkor, ha valaki a rendelkezésre álló elektronikus kényelmi szolgáltatások fényében határozza meg az utazási élményt.

27 évesen többet ér ez a terepjáró, mint új korában 1

Viszont ha elpusztíthatatlan terepjáró mechanikát keresünk, nem is érdemes tovább kutatni. Ez az első Land Cruiser, amely állandó összkerékhajtást kapott (elődeiben kapcsolható volt a 4×4), Toyotasága azt jelenti, hogy negyed évszázad után is megbízható, belső tere tágas és határozottan bájosan kivitelezett.

27 évesen többet ér ez a terepjáró, mint új korában 79

Ennek ellenére túlzásnak érezzük, hogy a képeinken szereplő 27 éves autóért pár hete 136 ezer dollárt, azaz 40,1 millió forintot fizettek egy aukciós portálon. Ha azonban beleolvasunk a leírásba, kiderül, hogy mi indokolta az extrém árat: a modell ugyanis mindössze 1600 kilométert ment egész életében.

27 évesen többet ér ez a terepjáró, mint új korában 80

Noha ennyi pénzért már egy vadonatúj Land Cruisert is kaphatott volna a vevő, valójában majdhogynem racionális döntés ennyi pénzt kifizetni ezért a 27 éves autóért. Itt ugyanis minden tökéletesen eredeti, korróziómentes és működőképes – tegyük hozzá, a gondos tulajdonos olajat, ékszíjat és abroncsokat cserélt az autón az eladás előtt, így most át sem kell nézni, indulhatunk kalandozni. Ha nem sajnáljuk a makulátlan smaragdzöld gyöngyház fényezést.

27 évesen többet ér ez a terepjáró, mint új korában 81

Nincs kifényesedve, elkopva a volán

Azt ugyan nem tudjuk, hogy a több évtizedes állás után mennyi maradt meg a 4.5 literes, soros hathengeres benzinmotor eredetileg 212 lóerejéből, de a négyfokozatú automata sebességváltó vélhetően zokszó nélkül továbbítja a nyomatékot az első és hátsó kerekekre.

27 évesen többet ér ez a terepjáró, mint új korában 82

A Szent Kvarcóra itt stopper és ébresztő funkciót is kínál

Egyetlen szívfájdalmunk mégis van: az, aki egy új autó árát fizeti ki egy túlzás nélkül gyári állapotú régiért, jó eséllyel gyönyörködni akar benne, nem pedig sziklát mászni. Így a legendás terepjáró ezen példánya várhatóan soha nem fedheti fel, mire is képes valójában, ha elfogy alóla az aszfalt.

27 évesen többet ér ez a terepjáró, mint új korában 83