Reggelig 281 esetben hívták a tűzoltók segítségét. Sok bejelentés érkezett Baranya megyéből, Sellyén körülbelül 200 ház vált lakhatatlanná. Emellett Komárom-Esztergom, Jász-Nagykun-Szolnok megyében és Budapesten volt szükség a legtöbb segítségre, de viharkárok Somogy, Vas és Zala megye kivételével minden megyében keletkeztek.
Budapesten és Pest megyében olvasóink horpadt autókról, betört szélvédőkről számoltak be – írja az Időkép.hu.
Ha jégeső érkezik, érdemes letakarni az autót, ha nincs felette tető, esetleg sűrű lombos fa. Ez igaz kisebb daraboknál, ám akkora méretű jégnél, mint a tegnapi, pánikszerűen kiszaladni az autóhoz fokozottan életveszélyes.
Ilyen helyzetben nincs mit tenni, ha nincs egy fedett hely, ahová be tudunk állni az autóval, akkor annyit tehetünk, hogy nézzük a pusztítást. Ha van jégkárra is kiterjedő casco az autón, akkor kicsit nyugodtabban.
Több technika létezik a jég okozta horpadások javítására, de főleg kettőt használ a szakma. A finom kezet és éles szemet kívánó munkát leegyszerűsítve röviden a lényeg: a nehezebben elérhető kasztnielemek mélyedéseit ragasztás után súlykalapáccsal húzzák ki, míg a simább felületek esetén a tetőkárpit vagy a motorháztető szigetelésének leszedése után kinyomatják az apró horpadásokat.
Idősebb, olcsó használt autókkal azonban nem érdemes javítóhoz fordulni, ha 20-25 ezerért kapható hozzá másik elem. Mondjuk egy VW Passat motorháztetejének plusz tetőlemezének átlagos javítási ára nagyban függ a horpadások számától és mélységétől, de átlagosan 100 ezer forint körül van a kettő együtt. A javítási árak 30 százalékkal az elemcserével és fényezéssel járó javítások árai alatt vannak, és mivel itt nincs fényezés, a jármű értékvesztésével sem kell számolni – mondja a szakértő.