A Nagy-Britanniában alkotó Khyzyl Saleem egyike a nemzetközileg is széles körben elismert virtuális autótervezőknek. Munkásságát nem szorítja korlátok közé: előszeretettel mos össze régit és újat, gyúr eggyé legendás versenytársakat, rajzol ócskavasat a luxusból, és fényűzőt a rozsdásból. Nincsenek preferált márkái, az ázsiai, európai és amerikai autógyártás gyöngyszemeit egyforma tisztelettel kezeli, amennyiben elemeire bontja, és legjobb tudása szerint kelti ismét életre azokat.

Ezúttal a kora nyolcvanas évek két legendás japán sportautójából indult ki. Az 1983-ban debütált Toyota Sprinter Trueno AE86 hazai piacán vált legendává. A könnyű és kompakt modell igényes futóművével, részlegesen önzáró differenciálműves hátsókerék-hajtásával és fordulatszám-kedvelő motorjával egy letűnő kor utolsó fellángolása volt a normalizálódó világban.

Őrület, mi sült ki két japán klasszikus keresztezéséből 1

Az AE86 kiváló tuningalapnak bizonyult, a motorsport-történelemben az apró Toyota elválaszthatatlanul összefonódott a driftsport kialakulásával és meghonosításával. A Hatchi-Roku bemutatkozásakor már legenda – mi több, frissen nyugdíjba vonuló legenda – volt az első generációs Mazda RX-7 modellfrissítést követő szériája. Az észak-amerikai piacon FB-ként ismert modell (másutt nem kapott külön nevet a ráncfelvarrott széria) tervezői az addig letisztult stílusú karosszériát műanyag koptatóelemekkel övezték.

Saleem azonban nem az alapmodellt vette kiindulási alapnak, hanem az RX-7 versenyautó-változatát, amely az észak-amerikai IMSA GTU bajnokságban volt meghatározó a nyolcvanas években (ezzel egy időben a negyedik generációs Toyota Celica az eggyel magasabb IMSA GTO géposztályban bizonyult utolérhetetlennek).

Őrület, mi sült ki két japán klasszikus keresztezéséből 15

Az IMSA-versenyautó kerékív-szélesítései és hatalmas hátsó szárnya érdekfeszítő kontrasztot alkotnak a Mazdáénál valamivel szögletesebb Toyota karosszériájával. Az összhatás két párhuzamos valóság határtartományán egyensúlyozva egyiket sem hagyja a másik rovására eluralkodni: az alapokat adó AE86 és a körítést biztosító RX-7 egymást erősítve hozza létre a sosem volt harmadikat, a nyolcvanas évek japán motorsportvilágának Best Of-válogatását.

A tortán már csak hab – de micsoda hab! – a lilás-rózsaszínes fényezés, amellyel a keréktárcsa-burkolatok arany küllőmintázata alkot tökéletesen korhű kontrasztot.