A technikai sportok világában is komoly történelemmel bír a Ford GT40: 1969-ben a legendás Forma-1-es versenyző, Jacky Ickx és Jackie Oliver irányítása mellett meg is nyerte a Le Mans-i 24 órást. Minimális különbséggel, 120 méterrel előzte a második helyen végző Porsche 908-ast, úgy, hogy mindkét egység 372 kört tett meg az egy nap folyamán. A verseny egyébként a Porsche szempontjából kegyetlen kimenetellel végződött, ugyanis a 917-es vezető helyről esett ki sebességváltó hiba miatt, a táv 90%-ánál.

Milliókért bele sem ülhetsz ebbe az autóba 1

Ickxék csatája sem volt éppen egyszerű menet, mert a Ford teljesítménye épp az utolsó körre esett vissza üzemanyaghiány miatt, a Mulsanne-egyenesben meg is előzte őt Hans Hermann a Porsche 908-as volánjánál. A belga versenyző azonban ezután megkapaszkodott német ellenfele szélárnyékában, és azt kihasználva visszaszerezte a pozíciót.

A történelmi jelentőségű modell végül 1:8-as méretarányban is elkészült 24 hónapnyi kutatás és fejlesztés árán, a Ford örökségvédelmi részlegének munkájával, a Gulf Oil International közreműködésével. A végeredmény a modellautókra specializálódott Amalgam csapatának keze munkáját dicséri, mely valamennyi kicsinyített Ford GT40-et kézzel épített és szerelt össze, a folyamat több mint 400 órát vett igénybe.

Milliókért bele sem ülhetsz ebbe az autóba 29

Ennek megfelelően kellően aprólékosra sikerült a limitált széria, mely 199 darabból áll. Pontosan megtervezett alkatrészek ezrei alkotják: öntvények, fotómaratások, valamint CNC szerszámgéppel megmunkált fémelemek. Ha valaki egy ilyet szeretne porolgatni a polcán, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, az ára ugyanis 13 027 dollár, ami átszámolva már alulról súrolja a 4 millió forintot.