Bármennyire is szeretnénk sokszor csak a régi autókkal foglalkozni az egyre inkább kilátástalanabb és unalmasabbá váló új autók helyett, muszáj foglalkoznunk a jövővel. Mert szeretnénk, ha a jövőben is ott lennének a kedvenc régi autóink, de ez egyre inkább tűnik lehetetlennek. Valószínűleg lesz rá megoldás, csak nem úgy, ahogy igazán jólesne. Vajon az átépítés lesz a megoldás?
Ha kiráz a hideg az elektromos autóktól, de a régieket imádod, biztosan lesz olyan megoldás, amire már nem fogsz csúnyán nézni. Mert az elektromos hajtás nem ördögtől való, sőt, meglehetően hasznos és kényelmes tud lenni egy napi járós autóban, de akit a klasszikus autók éltetnek, azok számára nehezen jön szóba. Ebben a formában viszont meggondolandó, hiszen ez az autó egy tökéletes Citroën DS-nek tűnik, amit bármikor szívesen elfogadnánk, pedig hajtásában semmi eredeti nincs és benzin sem kell bele.
A brit Electrogenic építette, akik már több hasonló igazán klasszikus modell átépítésén túl vannak már. 122 lóerős elektromos motor került a klasszikus 2,0 literes benzinmotor helyére és egy akkora akkumulátor, amiben 320 kilométerre elég hatótávot képes tárolni. Akiknél még feléled a hatótávpara ennek hallatán, azoknak lehet pozitív, hogy belefér még egy kiegészítő akksi, amivel másfélszeresére nő a hatótáv.
Megoldották azt is, hogy az eredeti hidropneumatikus futómű működőképes maradjon, elektromos szivattyúval helyettesítették a klasszikus mechanikus alkatrészt. Kívülről egy apró tábla árulja csak el, tölteni ugyanott lehet, ahol eredetileg és az utastérben sem változtattak semmit, még az eredeti műszereket is megtartották.
Az építés szép és igényes, a koncepció pedig látatlanban is elég életképesnek tűnik. Hiszen épp a DS pihe-puha kényelméből nem fognak hiányozni a mechanikai zajok és tökéletesen át tudja adni azt az élményt, amit eredetileg, vagy még jobban a hangtalanság miatt. A koncepció a jövőre nézve pedig ad egy kis reményt a klasszikus autókra vágyóknak is.
Miután az Európai Unió szabályozásaival lassan ellehetetleníti a hagyományos belső égésű motorral szerelt autók használatát, az nem csak az új autók gyártásában okoz majd drasztikus változásokat. Párizs már évek óta kitiltotta az 1997-nél öregebb dízel üzemű autókat és a nem sokkal fiatalabb benzineseket is, így a Champs-Elysées-n már egy ilyen DS-szel nem lehet végigvonulni, pontosabban egy ilyennel már igen.
Egy olyan világban, ahol az elektromos autóknak marad csak tér a legtöbb városban, egy ilyen átépített klasszikus jelentheti a megoldást a klasszikus autókra vágyóknak. Az élmény persze keserédes lesz, mert nem teljes, de a veterán hangulat, az illatok, az anyagok, a vezethetőség meglesz akkor is, ha végleg kitiltják a belső égésű motoros autókat a nagyobb városokból.