Restomodnak hívják azokat az épített autókat, amiknek az alapja valami régi, klasszikus, a műszaki tartalom viszont modern. Ha nem is a legújabb, de mindenképp újabb, mint a donorautóé, a Legende Automobile Renault 5 Turbója viszont minden tekintetben új, csak úgy néz ki, hogy a saját nyálunkon csúsznánk felé.

Nem véletlenül néz ki úgy, mint egy eredeti R5 Turbo, alapjait egy háromajtós Renault 5-ös szolgáltatta, de túl sok nem maradt meg belőle, mire a koncepció elkészült. A Turbo1 és Turbo2 legjobb részleteit gyúrták össze és fűszerezték meg új elemekkel, megoldásokkal, amiktől modernnek látszik, mégis tökéletesen hozza az eredeti formát.

Még az eredetinél is izgalmasabb ez a Renault 5 Turbo 1

Még az eredetinél is izgalmasabb ez a Renault 5 Turbo 31

Látjuk rajta, hogy új, de azt nem, hogy mennyire. Míg az első Turbo szélesített kerékjáratai alumíniumból, a másodiké acélból készült, addig a Turbo3 szinte teljes karosszériáját karbonszálas műanyagból fogják kivitelezni. Jelentős változások történtek a karosszérián, mégsem ordít róla, tökéletes újragondolása ez az eredeti autónak.

Motorját természetesen az ülések mögé kapja, a hátsó kerekeket pedig 400 lóerős teljesítmény fogja tekergetni, amint elkészül az első kézzel fogható darab. Az első kettő neve után szabadon Turbo3-nak nevezték el, de a Renault fejlesztéseihez egyelőre nincs köze, az Alpine is dolgozik már a saját R5 Turbo felélesztésén.

Még az eredetinél is izgalmasabb ez a Renault 5 Turbo 32

Még az eredetinél is izgalmasabb ez a Renault 5 Turbo 33

Egészen új belteret építettek hozzá, egyedi a műszerfal, a kétküllős kormány és a középkonzol is. Felnijei is nőttek, elöl 16, hátul 17 colosak és a teljesítménynek megfelelően modern fékrendszert és futóművet kapott, elöl és hátul is dupla lengőkaros felfüggesztés felel a tökéletes tapadásért. 

Még az eredetinél is izgalmasabb ez a Renault 5 Turbo 34

Bukócsövet is építenek a Turbo3-ba, hiszen a teljesítménye is több mint duplája az eredeti 1,4-es Turbo 160 lóerejének, ami a 70-es évek végén döbbenetesen soknak számított. Egyelőre nem árulták el, mennyit és mennyiért fognak gyártani belőle, valószínűleg az eredeti Turbo homologizációs célból elkészült 5000 példányához képest jelentősen kevesebb fog megszületni a Turbo3-ból.