Az Unplugged Performance által versenypályára felkészített Tesla Model S Plaid már mutatta párszor, mire képes az új hajtáslánc, de ez az új rekord Laguna Secában tényleg minden kétséget eloszlat. A technika brutális teljesítményre képes, slick gumikkal, komolyabb futóművel, és aerodinamikai csomaggal.
Ezekkel a módosításokkal, de a hajtásláncot gyári állapotában hagyva Randy Pobst 1:28.21-es időt futott a legendás aszfaltkörön, ami egyben a villanyautók helyi rekordja. Hogy mennyire gyors? Ezt a hasonló időt futó autók mutatják meg igazán, ugyanezzel a sofőrrel a Porsche 911 GT2 RS lassabban ért körbe, és a minden porcikájában kizárólag a legjobb köridők elérésére tervezett fenevad, a McLaren Senna is lőtávolba került 1:27.6-os rekord idejével.
Mindkettő kifejezetten, rengeteg mérnöki munkaóra árán versenypályára tervezett gép, nem egy utólag kibelezett prémium szedán. A felépítésében a Teslához legközelebb álló típus, a Mercedes-Benz AMG GT 63 S körideje 1:36.26, tehát a Tesla tényleg a legkomolyabb ligába lőtte a Model S-t az új 1000 lóerős Plaid hajtáslánccal.
A rekord körről készült videó pedig szürreális élmény, érdemes nézni a sebességmérőt, ami még mérföldben is őrülten pörög fel, miközben a villanymotorok némán teszik a dolgukat. Nyilván sokaknak hiányzik a motorhang, de a kormány mögött versenypályán a tempó az élmény, nem a zaj, az pedig brutális ebben a gépben.