Az egy dolog, hogy a képeken látható Moszkvics 2140 alá egy komplett BMW E36 futóművet szereltek és a hatfokozatú bajor kézi váltó egy 280 lóerős Toyota 1JZ-GTE motorhoz kapcsolódik, de az ötajtós limuzint kupé formára faragták. A koncepció nem is rossz, fantázia az van benne. Érdekel? Most épp eladó, az ára 765 ezer rubel, átszámítva 3,1 millió forint.
A hetvenes-nyolcvanas években a 2140 többféle változatban készült, kombi és furgon karosszériával is. A gyár folyamatosan fejlesztette a 2140-est, azonban ezek a fejlesztések az egyre szűkebb lehetőségek miatt inkább csak a költségek csökkentését szolgálták. Így minőségben és megbízhatóságban is visszalépést jelentettek.
Az összeszerelés minősége szép lassan leromlott, megjelentek a más típusokból (Lada) átvett alkatrészek, ezek illesztése azonban nem mindig sikerült az alapvetően változatlan régi konstrukcióhoz. Mindezek ellenére a 2140-est sokan kedvelték alacsony ára, erős motorja, jó fékrendszere és strapabíró kialakítása miatt.
Kíváncsi vagy, hogyan néz ki az eredeti Moszkvics 2140? Máris mutatunk egy képet.
Itt pedig megnézheted, hogyan gyorsul nulláról százra a gyári, 1,5 literes motorral szerelt fenevad.