A Csehországban működő MW Motors egy kis cég, amiről tavaly egy retró hangulatú, apró elektromos sportautó kapcsán írtunk. A Luka EV a Karmann Ghia formavilágát idézte meg, de nagyjából saját dizájnnal készült.

Ettől az iránytól merőben eltér a cég új terméke, ami egy vérbeli terepjáró. Az UAZ Hunter (vagyis a legendás 469) konstrukciójának átalakítását végzik, meghagyva minden eredeti alkatrészt, a hajtásláncot kivéve. 

Villannyal némán suhan a jövőbe ez az átépített UAZ 2

A 2,7 literes, 128 lóerős szívómotort ugyanis egy 163 lóerős villanymotorra cserélik, viszont érdekesség, hogy meghagyták az ötfokozatú sebességváltót, és a végsebesség sem változott, maradt 130 km/óra. 

Villannyal némán suhan a jövőbe ez az átépített UAZ 3

A beltér viszont maradt a régi, csak egy igazi barkács módon beillesztett digitális műszeregység hoz változást. Ez illik is az UAZ stílusához, ami így elektromos kivitelben nem épp a hosszú túrák legmegfelelőbb eszköze. 62 kWh kapacitású, vízálló tokba rejtett lítiumion-akkumulátorával mindössze 150 kilométert képes megtenni, de a gyártó kínál 90 kWh-s akkupakkot is, természetesen komoly felárért. 

Villannyal némán suhan a jövőbe ez az átépített UAZ 4

Az elektromos rendszer és az akkumulátor miatt a terepjáró bruttó tömege 1966 kg-ra hízott.

Ezért a némán suhanó különlegességért vélhetően csak az elvakult rajongók állnak majd sorba, hiszen alapára 14 millió forint, extrák nélkül. 

Villannyal némán suhan a jövőbe ez az átépített UAZ 5