A motorindítást rögzítő videóknak hatalmas a nézettsége a Youtube-on, nem véletlenül. Egyszerűen imádjuk, ahogy a nagy, hangos, erős gépek életre kelnek, zajjal és füsttel. Minél nagyobb, minél nyersebb, annál testközelibb az erő, amit az égéstérben terjedő lángfront termel.

Ennek a videónak minden másodperce arany. A hang, ahogy üvölt a nyolc henger, a bagózó szaki, aki ugye megmondta, hogy beindul, a háttérben vigyorgók, minden a helyén.

Csillagmotorból jön a fülsüketítő, de lehengerlő üvöltés

Ezek a kétsoros, 14 hengeres szörnyek rengeteg repülőt emeltek magasba a II. világháborúban, összesen 57 400 darab készült, a legerősebb verziók 2000 lóerő körül teljesítettek. A Bristol-Hercules motor vezérlését nem a mára megszokott vezérműtengellyel, szelepekkel oldották meg.

Egyfajta résvezérléssel (sleeve valve) működik a Hercules, a dugattyúk körül külön, a megfelelő helyeken áttört hengerek mozognak fel-alá, de leírni nehezebb, mint mutatni, ez az animáció közelebb visz a megfejtéshez.

Bizony, ha motorindítás, akkor a tankmotoroknak nincs párjuk, ez a nyers erő kivételes, és kevés szárazföldi járműben található meg. 

T-72, a régi ismerős. Ezt a hangot valószínűleg sokan ismerik az idősebb korosztályból, akik még letöltötték a kötelező sorkatonaság szolgálati idejét.  A 780 lóerős, 38 literes V12-es motor üzemanyaga alapesetben gázolaj, de az adagolószivattyú kenését nem a tüzelőanyag végzi (be van kötve a motor kenési rendszerébe), ezért alacsonyabb teljesítményen, de petróleummal vagy akár benzinnel is üzemeltethető.  

A harckocsi üzemanyagtartálya egy köbméteres (azaz 1000 literes – összehasonlításul egy átlagos autóé kb. 40-60 liter) – ez 480 km-es hatótávolságot biztosít számára.