Rengetegen készültek a Lamborghini egyik leginkább fontos évfordulójára, a Countach 50. születésnapjára. Amerikában például azzal állt elő az exkluzív és ritka autókat elárverező kereskedés, a Curated, hogy a Monterey Car Weekre egy különleges bevonulót szeretne. Méghozzá egy kisebb parkolónyi Lamborghinivel.
A Miamiban található Curated a leginkább különleges és ritka autók felkutatására koncentrál, éppen ezért rengeteg ügyfél, tulajdonos lehet nekik hálás. Így például pontosan tudták, kikhez kell fordulni, ha egy helyre szeretnék gyűjteni a legtöbb Countach-t, és sikerült is, Amerikában ennyi Lamborghini Countach még nem gyűlt össze egyszerre.
Összesen 29 autóval sikerült megszervezni a felvonulást, 22 közülük Countach volt, további 7 pedig utódja, a Diablo. A tulajdonosok előtt a sort nem más vezette fel, mint a Lamborghini egykori tesztpilótája, Valentino Balboni, így a Monterey Car Weekre való megérkezés történelmi pillanatnak is minősül.
Lamborghini Countach
A Lamborghini csúcsmodellje 1974-1990 között. Formájáért a zsenialitásáról és jövőbe látásáról híres Marcello Gandini felelt, és a Lamborghini ennél a modellnél törte meg a hagyományt, miszerint minden autójukat egy híres bikáról nevezik el. A Countach volt az első sorozatgyártású autó, ami felfelé nyíló ajtókat kapott és a külseje az évtizedek során alaposan megváltozott. A különkiadások sorra lettek egyre extrémebbek, mígnem a korai letisztult ék alakú sportautón már óriási szárnyak (elöl és hátul is, valamint kerékjárat-szélesítések) is megjelentek.
V12-es motorját elődjével, a Miurával ellentétben hosszában építették be. Kezdetben azzal megegyező 3,9 literes hengerűrtartalommal, de gyengébb, 370 lóerős teljesítménnyel. Az újabb modellekben, mint az LP500S, már 4,8 literes V12-es szerepelt, az LP5000 Quattrovalvoléban pedig 5,2 literes dupla Weber karburátorokkal, valamint az amerikai piac számára már Bosch K-Jetronic befecskendezéssel is.
Hogyan ünnepelt a Lamborghini?
Felélesztette a Countach-t, pontosabban megalkotta a modern verzióját. Soha eddig nem használt fel újra modellnevet a Lamborghini, ez az első alkalom, hogy visszatér egy klasszikus. A pontos elnevezés Countach LPI 800-4, amiből az LP a hosszirányban beszerelt V12-es benzinmotorra, az I pedig a Siánból átemelt, 48 voltos mild hibrid komponensre utal. Utóbbi különlegessége, hogy akkumulátor helyett szuperkapacitású kondenzátorban tárolja a visszatermelt energiát: ez nem csupán könnyebbé, de erősebbé is teszi a rendszert.
A 6,5 literes szívómotor maximális teljesítménye 780 lóerő, amihez további 34-et tesz hozzá az elektromos egység, így az állandó összkerékhajtású Countach névleges összteljesítménye 814 lóerő – ebből 800-at jelölnek a típusnévben. Az autó 2,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 8,6 alatt 200-ra, végsebessége 355 km/óra. A Countach LPI 800-4 vázszerkezete és borítólemezei egyaránt szénszálas kompozitból készültek (utóbbiak részben fényezés nélkül is kérhetők), így az autó száraz tömege 1595 kg. Az üvegtető gombnyomásra elsötétíthető, nehogy a nap kifakítsa a piros-fekete bőrbelsőt, amelynek geometrikus varrása az eredeti Countach stílusát idézi.