Mostantól már nemcsak a beparkolással járó idegőrlő centizgetést spórolhatjuk meg, hanem a parkolóhely-keresést is. Új funkcióval bővült ugyanis a Ford parkolóasszisztense a Német Autóipari Szövetség mellett néhány fontos infrastruktúra-szolgáltató és technológiai céggel folytatott együttműködésének eredményeként.
Köszönhetően annak, hogy a hálózatba kapcsolt járművek kommunikációt tudnak létesíteni a parkolási infrastruktúrával, a sofőrnek egy mobiltelefonra letölthető alkalmazást használva elég csak arra utasítania az autót, hogy parkoljon le, miután rajta kívül valamennyi utas kiszállt a kocsiból.
Jövő héten fogja bemutatni a müncheni IAA autókiállításon a szenzortechnológián alapuló Automatikus Parkolóiinas működését a Ford, ami parkolás mellett arra is használható, hogy autónkat elküldjük egy töltőállomásra, az autómosóba vagy akár egy csomagért. A technológia arra is gondol, hogy az utasok előzetes kiszállásával akár 20 százalékkal több autót képes elhelyezni egy parkolóházban.
Mindennek feltétele, hogy az adott modell automata sebességváltóval, menetstabilizátorral (ESP) és elektromos rögzítőfékkel működjön. Azt várják a technológiától a Ford európai önvezetési, kutatási, fejlett tervezési részlegén, hogy a bemutatón kiderül, a vezető nélküli parkolás ma már valóság.