A Volkswagen Passat B2-es szériája ma már sokaknak nosztalgikus emlék. Ami nekünk a használt autós kínálatban olcsó családi, esetleg brigádszállító, melós autó volt alig fogyasztó dízelmotorjával, az Németországban friss, ropogós, szalonból vásárolt első autós élmény. 

Így azok a darabok, amelyek megidézik ezt a hangulatot, ma már egész sokat érnek. Ráadásul nem kell hozzá két-háromezer kilométert futott darabnak lenniük.

Ez az öreg Passat elkerülte a melósautó sorsot, és most jó pénzt kérnek érte 1

Legalábbis a képeken látható, 76 825 kilométert megtett példány ára ezt sugallja: 11 900 eurót, vagyis több mint 4 millió forintot kérnek érte. Az ár mögött nem csak a jó fellelt állapot, és az összesen két előző tulaj megléte húzódik meg. Ez a kivitel volt akkor a Passat egyik csúcspontja (volt még erősebb még ritkább, 2,2 literes összkerékhajtású kivitel), benzines motorja öthengeres 115 lóerős, volt benne magasságban állítható ülés és központi zár is, mindezt 1982-ben. 

Ez az öreg Passat elkerülte a melósautó sorsot, és most jó pénzt kérnek érte 2 Ez az öreg Passat elkerülte a melósautó sorsot, és most jó pénzt kérnek érte 3

Hangja még most is kellemes, nem véletlen, hogy az eladó darab sorstársai kiherélt kipufogós, csapatós gépként rohadtak el valahol Európa kevésbé kövezett útjain száguldozva.

Rozsda nincs, a beltér pedig tobzódik a korai nyolcvanas évek „luxusában”, a barna ötven árnyalata határozza meg a kárpitokat és a műszerfalat, az egyszerű egyenes vonalak, szellős berendezés, vékony oszlopok pedig pihentetik a szemet. 

Ez az öreg Passat elkerülte a melósautó sorsot, és most jó pénzt kérnek érte 4 Ez az öreg Passat elkerülte a melósautó sorsot, és most jó pénzt kérnek érte 5 Ez az öreg Passat elkerülte a melósautó sorsot, és most jó pénzt kérnek érte 6

Volkswagen Passat B2 (B32)

1981-ben jelent meg a második generációs modell, amelyet szintén ferdehátú és kombi kialakításban árultak, egészen 1987-ig gyártották. Műszaki újdonságai között az összkerékhajtás, a turbófeltöltés és az öthengeres Otto-motor éppúgy megtalálható volt, mint a mai BlueMotion modellek előfutáraként kínált, különösen kedvező üzemanyag-fogyasztású Formel E kivitel. A B2-sorozat Santana nevű lépcsőshátú verziója pedig igazi örökzöld klasszikussá vált.

A nyolcvanas évek e világautója nem csupán Emdenben, hanem Belgiumban, Spanyolországban, Brazíliában, Mexikóban, Dél-Afrikában és Japánban is készült, mindenekelőtt azonban a Volkswagen kínai sikerének megalapozójaként vált nagy jelentőségűvé.

A B2-es Santana ugyanis ott egészen 2012-ig szerepelt a programban, hosszított tengelytávú, átdolgozott változatát pedig mind a mai napig gyártják. Minden változatával együtt közel 5,5 millió példányával a második generáció a teljes Passat-család legnagyobb darabszámban készült tagja.

A leggyengébb második generációs kocka Passat 54 lóerős, 1,6-os dízel volt. 70 lóerős volt a turbódízel, 75 LE-s az 1,6 literes, 115 LE-s a kétliteres, öthengeres benzines. A csúcsmodell 136 lóerős, 2,2 literes, öthengeres összkerékhajtású változat volt.